Thanks for the memories

Ahern, Cecelia

| 2008

How can you know someone you've never met? Joyce Conway remembers things she shouldn't. She knows about tiny cobbled streets in Paris, which she has never visited. And every night she dreams about an unknown little girl with blonde hair. Justin Hitchcock is divorced, lonely and restless. He arrives in Dublin to give a lecture on art and meets an attractive doctor, who persuades him to donate blood. It's the first thing to come straight from his heart in a long time. When Joyce leaves hospital after a terrible accident, with her life and her marriage in pieces, she moves back in with her elderly father. All the while, a strong sense of deja vu is overwhelming her and she can't figure out why.

2015-04-17

Småspännande berättelse. Jag uppskattar verkligen Aherns humor i berättandet. Historierna blir levande i sitt smått fantastiskt vardagliga lunk (med en del övernaturliga inslag och grunder).

2015-03-31

Charmig och lättläst. Älskar relationen mellan Joyce och pappan. Läser den småleende mest.

Ina Björkman

2014-11-10

Mycket läsvärd och bra bok. Den erbjuder skratt, tårar

Maria Klamas

2014-06-11

Spännande upplägg - precis som i PS. I love u så är jag fångad direkt. Historien om två personer som av okänd anledning knyts allt närmare och närmare varandra... och vi får följa resan strävan efter att hitta varandra och förstå vad som hänt... kärlek kärlek kärlek... men självklart finns det relationer som går sönder med, såsom det brukar finnas i Aherns böcker och en viktig pappa... min uppfattning är att det alltid finns en viktig pappa med på något hörn, så här oxå... och deras relation och värdet av deras kärlek, men oxå hans längtan och saknad efter sin kära... Ja jo bäddat för succe - och lättläst var det... tappade dock lusten i mitten av boken, vet inte varför... men då blev det lite för tjötigt... och sen ville jag bara se hur det gick... Hmmm det började bra men sen höll det inte hela vägen, kanske bättre som film... vill gärna se den filmatiserad!!

Venti .

2014-04-25

Mysig och lättläst. Man kom snabbt in i handlingen.

Andrea Bossner

2014-03-05

Charmig och varm, en riktig feelgood-bok.

Heidi T

2014-01-12

Betydligt sämre än "PS. Jag älskar dig". Jag blev riktigt besviken.

Caroline Karlsson

2013-04-03

Trist och segt!

Ullis N

2013-01-24

När jag läste baksidetexten tänkte jag att det här blev lite för fånigt, kapitulerade sen när jag väl började läsa och konstaterade sen att det VAR för fånigt.

Å

Åsa Sjögren

2012-08-08

Ja, vad ska man säga....lite fånig, inte direkt nån bladvändare.

Elisabeth E

2012-08-06

Inte alls bra. Fånig och rörig

Johanna Wemminger

2012-03-09

Helt underbar bok; om förlust vänskap och ovillkorlig kärlek.