Thanks for the memories

Ahern, Cecelia

| 2008

How can you know someone you've never met? Joyce Conway remembers things she shouldn't. She knows about tiny cobbled streets in Paris, which she has never visited. And every night she dreams about an unknown little girl with blonde hair. Justin Hitchcock is divorced, lonely and restless. He arrives in Dublin to give a lecture on art and meets an attractive doctor, who persuades him to donate blood. It's the first thing to come straight from his heart in a long time. When Joyce leaves hospital after a terrible accident, with her life and her marriage in pieces, she moves back in with her elderly father. All the while, a strong sense of deja vu is overwhelming her and she can't figure out why.

2015-04-17

Smspnnande berttelse. Jag uppskattar verkligen Aherns humor i berttandet. Historierna blir levande i sitt smtt fantastiskt vardagliga lunk (med en del vernaturliga inslag och grunder).

2015-03-31

Charmig och lttlst. lskar relationen mellan Joyce och pappan. Lser den smleende mest.

Ina Bjrkman

2014-11-10

Mycket lsvrd och bra bok. Den erbjuder skratt, trar

2014-06-11

Spnnande upplgg - precis som i PS. I love u s r jag fngad direkt. Historien om tv personer som av oknd anledning knyts allt nrmare och nrmare varandra... och vi fr flja resan strvan efter att hitta varandra och frst vad som hnt... krlek krlek krlek... men sjlvklart finns det relationer som gr snder med, ssom det brukar finnas i Aherns bcker och en viktig pappa... min uppfattning r att det alltid finns en viktig pappa med p ngot hrn, s hr ox... och deras relation och vrdet av deras krlek, men ox hans lngtan och saknad efter sin kra... Ja jo bddat fr succe - och lttlst var det... tappade dock lusten i mitten av boken, vet inte varfr... men d blev det lite fr tjtigt... och sen ville jag bara se hur det gick... Hmmm det brjade bra men sen hll det inte hela vgen, kanske bttre som film... vill grna se den filmatiserad!!

Venti .

2014-04-25

Mysig och lttlst. Man kom snabbt in i handlingen.

Andrea Bossner

2014-03-05

Charmig och varm, en riktig feelgood-bok.

Heidi T

2014-01-12

Betydligt smre n "PS. Jag lskar dig". Jag blev riktigt besviken.

Caroline Karlsson

2013-04-03

Trist och segt!

Ullis N

2013-01-24

Nr jag lste baksidetexten tnkte jag att det hr blev lite fr fnigt, kapitulerade sen nr jag vl brjade lsa och konstaterade sen att det VAR fr fnigt.

sa Sjgren

2012-08-08

Ja, vad ska man sga....lite fnig, inte direkt nn bladvndare.

Elisabeth E

2012-08-06

Inte alls bra. Fnig och rrig

Johanna Wemminger

2012-03-09

Helt underbar bok; om frlust vnskap och ovillkorlig krlek.