Terroristerna

Per Englund

2018-06-04

Helt vidrig bok! Så otroligt dålig! Så otroligt mycket av författarna egna åsikter om allt. Jag skulle vilja påstå att under dessa åsikter finns en bra bok, men NEJ!!!

2017-07-19

Börjar riktigt bra och är ganska spännande, även om den tappar för mig mot slutet. Sen är det alldeles för mycket politik för att tilltala mig Torsten Wahlund läste som vanligt bra.
Mitt slutbetyg blir en ganska ordinär, 3:a! Helt klart godkänd, men inte så mycket mer!

Jag läste de här böckerna som barn och har läst dem, men värderar dem olika från gång till gång.
gen massor av gångerEn mer genomtänkt komentar kommer när jag läst boken

Jan Svensson

2015-09-17

Riktigt bra, läste den första gången när den kom ut i mitten på 70-talet. Visserligen var den ganska full med politiska kommentarer som jag nog inte märkte när jag läste den förra gången. Jag har ett långsiktigt projekt att läsa om hela Beck-serien men det var Kalle Lind som fick mig att läsa just denna nu. I hans pod-radio påstod han en del saker som jag gärna ville kolla själv och i det mesta hade han rätt. Per Wahlöös förakt mot Socialdemokratin och Olof Palme syns ganska tydligt. En annan reflektion är mycket som har hänt på dessa 40 år. Mobiltelefoner och internet gör en himla stor skillnad. Men en väldigt läsvärd bok är det.

PL *

2015-09-05

Bästa boken i serien.

Marita Ryen

2012-09-05

Mycket samhällskritisk bok. Det var nog inte bättre förr eller? Kändes lite rörig men bra ändå

2011-01-19

Filmatiseringen fritt efter boken "Stockholm Maraton" (1994) är verkligen ett tidsdokument.