Terror

Östlundh, Håkan

| 2006

En solig försommarmorgon skjuts två turistande ungdomar till döds i Nisseviken på Gotland. Båda har invandrarbakgrund. När polisen kommer till platsen upptäcker de snart att det funnits ytterligare en person i huset ? kvar i ett av rummen ligger ett egyptiskt pass. Det ligger nära till hands att anta att det är ett rasistdåd, men varför ger sig den försvunne mannen då inte till känna? Polisen Fredrik Broman kastar sig gärna in i utredningen för att tänka på något annat än sitt äktenskap, som är i allvarlig gungning. Hans fru Ninni har kastat ut honom sedan hon fått veta att Fredrik inlett ett förhållande med en kvinnlig kollega. Mitt i utredningen av morden i Nisseviken inträffar plötsligt något som förändrar hela situationen. En sprängladdning exploderar ombord på en Gotlandsfärja, och ett antal personer dödas i det kaos som följer. Alla allmänna kommunikationsmedel lamslås...

2023-06-21

Stark 3:a

Karin Johansson

2018-08-31

Gillar den här boken, tycker den är strået vassare än de andra böckerna.

2018-06-02

Den här boken tappar lite jämfört med de tidigare böckerna. Känner mig inte alls lika intresserad av huvudkaraktärens liv och tankar utan blir mest irriterad på honom. Historien känns inte heller helt tilltalande och jag känner att mönstret i författarens bokslut är sådär actionbisarrt. Har ändå tillräckligt mycket jag gillar för att få en trea i betyg.

Jan Banan

2015-06-04

Svag 2:a! Mycket oklart och flummigt motiv till det som inträffar i boken. Den i särklass sämsta Östlundh jag hittills läst.

Eva Möller

2015-01-10

En spännande handling som håller hela vägen.

Marita Ryen

2013-02-07

Bok nr 3 om polisen Fredrik Broman på Gotland. En bra deckare.

Rasmusmatte .

2012-09-01

Mycket bra och spännande.

Kitty Cat

2012-05-29

Storyn är inte helt klockren men det är trevlig läsning och jag gillar stämningen i boken!

Michaela Schuller

2012-01-28

Ännu en bra bok i serien, retar mig att det tagit så många år innan jag hittat denna författare.

Karin Karlsson

2010-08-07

Riktigt bra deckare, blir mer och mer förtjust i karaktärerna efter varje bok och man vill bara läsa vidare.