Terapeuten

Paris, B A

| 2021

Alice och Leo flyttar in i ett nyrenoverat hus p The Circle, ett grindsamhlle med exklusiva hus, det r allt som de har drmt om. Men skenet kan bedra.Nr Alice lr knna sina grannar upptcker hon en frdande, kuslig hemlighet om sitt nya hem, och hon brjar knna ett starkt band till Nina, den terapeut som bodde i huset fre henne.Alice blir besatt av att frska pussla ihop vad som hnde tv r tidigare. Men ingen vill prata om det. Hennes grannar har hemligheter och inget r lika perfekt som det verkar ...Bstsljande frfattaren B A Paris tervnder till sin specialitet, fngslande psykologisk spnning, i denna starka berttelse om ett hus med en skakande hemlighet. Ett utskt nt av lgner. Bered er p verraskning p verraskning medan ni lser febrilt! Jane Corry Misstankar, svek och mrka hemligheter trngs i denna spnnande berttelse gmda...

Maria Jacobsson

2022-04-29

Riktigt spnnande thriller av typen "vem kan man egentligen lita p". Lite ojmn tempot och stundtals lite rrig med alla grannar och deras inbrdes relationer, men trots detta lsvrd underhllning.

Kaffelsaren

2022-02-21

Jag har lst alla bcker som har versatts p svenska av B.A. Paris och gillar verkligen hennes skrivstt. Det r psykologiska thrillers, som naglar fast lsaren direkt och sen hller lsaren fast nda tills boken r utlst. Terapeuten brjar spnnande med att Alice och Leo flyttar till ett nytt villaomrde och allt verkar vara s bra dr, huset r fint och grannarna r trevliga. Men allteftersom dagarna gr s mrker Alice att det r ngot som inte r som det ska, grannarna beter sig mrkligt och hon upplever flera gnger knslan av att vara vervakad nr hon vaknar nattetid. Dessutom verkar sambon Leo dlja saker fr henne. Vem kan hon lita p?

Det r en rafflande psykologisk thriller och det jag uppskattar med den r att spelreglerna stndigt kastas om och jag som lsare misstnker diverse olika grannar fr att ligga bakom allt konstigt som hnder. Men s klart nr det r Paris bcker s r det aldrig s som jag trott och hon lyckas med bedriften att hlla lsaren p halster in i det sista. Paris r msterlig p ovntade vndningar! Terapeuten r riktigt spnnande lsning och med sina korta kapitel och ett starkt framtdriv gr det att boken r snabblst som attan. Rekommenderas varmt om man gillar psykologiska thrillers dr mrka hemligheter visar sig finnas dr man minst anar det!

Marc Moore

2021-11-05

Den har ett bra tempo och r spnnande i stort stt hela tiden. Man misstnker dom flesta fr brott. Men den faller p att huvudpersonen Alice r s menls som karaktr.
Sedan knns det inte s trovrdigt att man flyttar in i ett bostadsomrde och genast stter igng och umgs och fr bstisar bland grannarna.

Jenny Wikander

2021-09-06

En bok helt omjlig att lgga ifrn sig. Spnning, men enligt mig inte direkt lskig.

2021-08-17

Ganska spnnande men knns lite rrig och osammanhngande ibland. Det r lite som att frfattaren har frskt klmma in lite av allt vilket blir ett minus.

emmakicki

2021-08-13

Den var lagom spnnande jmfrt med vad jag lyssnat p senaste tiden. S det hr blev lite mer strcklyssnande. Lite frutsgbart men inte rakt igenom nd.