Terapeuten

Paris, B A

| 2021

Alice och Leo flyttar in i ett nyrenoverat hus på The Circle,  ett grindsamhälle med exklusiva hus, det är allt som de har drömt om. Men skenet kan bedra.När Alice lär känna sina grannar upptäcker hon en förödande, kuslig hemlighet om sitt nya hem, och hon börjar känna ett starkt band till Nina, den terapeut som bodde i huset före henne.Alice blir besatt av att försöka pussla ihop vad som hände två år tidigare. Men ingen vill prata om det. Hennes grannar har hemligheter och inget är  lika perfekt som det verkar ...Bästsäljande författaren B A Paris återvänder till sin  specialitet, fängslande psykologisk spänning, i denna starka berättelse om ett hus  med en skakande hemlighet. Ett utsökt nät av lögner. Bered er på överraskning på överraskning medan ni läser febrilt! Jane Corry Misstankar, svek och mörka hemligheter trängs i denna spännande berättelse gömda ...

Maria Jacobsson

2022-04-29

Riktigt spännande thriller av typen "vem kan man egentligen lita på". Lite ojämn tempot och stundtals lite rörig med alla grannar och deras inbördes relationer, men trots detta läsvärd underhållning.

Kaffeläsaren

2022-02-21

Jag har läst alla böcker som har översatts på svenska av B.A. Paris och gillar verkligen hennes skrivsätt. Det är psykologiska thrillers, som naglar fast läsaren direkt och sen håller läsaren fast ända tills boken är utläst. Terapeuten börjar spännande med att Alice och Leo flyttar till ett nytt villaområde och allt verkar vara så bra där, huset är fint och grannarna är trevliga. Men allteftersom dagarna går så märker Alice att det är något som inte är som det ska, grannarna beter sig märkligt och hon upplever flera gånger känslan av att vara övervakad när hon vaknar nattetid. Dessutom verkar sambon Leo dölja saker för henne. Vem kan hon lita på?

Det är en rafflande psykologisk thriller och det jag uppskattar med den är att spelreglerna ständigt kastas om och jag som läsare misstänker diverse olika grannar för att ligga bakom allt konstigt som händer. Men så klart när det är Paris böcker så är det aldrig så som jag trott och hon lyckas med bedriften att hålla läsaren på halster in i det sista. Paris är mästerlig på oväntade vändningar! Terapeuten är riktigt spännande läsning och med sina korta kapitel och ett starkt framåtdriv gör det att boken är snabbläst som attan. Rekommenderas varmt om man gillar psykologiska thrillers där mörka hemligheter visar sig finnas där man minst anar det!

Marc Moore

2021-11-05

Den har ett bra tempo och är spännande i stort sätt hela tiden. Man misstänker dom flesta för brott. Men den faller på att huvudpersonen Alice är så menlös som karaktär.
Sedan känns det inte så trovärdigt att man flyttar in i ett bostadsområde och genast sätter igång och umgås och får bästisar bland grannarna.

Jenny Wikander

2021-09-06

En bok helt omöjlig att lägga ifrån sig. Spänning, men enligt mig inte direkt läskig.

2021-08-17

Ganska spännande men känns lite rörig och osammanhängande ibland. Det är lite som att författaren har försökt klämma in lite av allt vilket blir ett minus.

2021-08-13

Den var lagom spännande jämfört med vad jag lyssnat på senaste tiden. Så det här blev lite mer sträcklyssnande. Lite förutsägbart men inte rakt igenom ändå.