Tempelbranden

2018-08-15

stark 4a plus..... mitten 1100 tal

villa-freja.se

2018-07-01

Jag älskar välskrivna historiska romaner. Del tre är hittills min favorit med bra driv och spänning, intressanta karaktärer och historia att lära. Just den här mellantiden mellan asatro och kristendom vet jag sedan tidigare inte så mycket om.

Malin Bredenberg

2017-06-02

Intressant handling, intressanta karaktärer

Bra uppläst. Usch, vad mycket krig och död som religioner haft orsak till. Nu väntar jag på nästa i denna serie.

Irene Malmeling

2013-09-25

Jag tycker verkligen om hennes historiska romaner. Funkar riktigt bra att lyssna på. Författaren blandar verkliga historiska personer med påhittade och ger historien liv!

Maria Mobiny

2013-07-03

Superbra och intressant

My.loved.books

2013-01-10

En väldigt bra fortsättning på "Sigrids hemlighet" och det ska bli väldigt spännande att fortsätta följa släkten i "Helenas hämd".

Susan Ottman

2012-05-08

Så riktigt bra!

A H

2012-01-06

Väntar med spänning på nästa bok!

Maria Jönsson

2012-01-01

Spännande. Över förväntan. När kommer nästa del i denna serie?

Marja-Liisa Luther

2011-12-19

Tycker denna bok var den bästa i serien, riktigt bra handling, spännande, intressant och välskriven!

A H

2011-11-13

Tredje boken var jättebra och nu väntar jag på den fjärde.

Karin Norlander

2011-08-13

Lite tantsnuskvarning och inte helt trovärdig men med viss spänning.

Anna-Karin Marklund

2011-03-25

Den här boken tyckte jag mycket om. Innehåller precis allt som en härlig historisk roman ska göra. Absolut den bästa boken i serien.

Annelie S

2011-01-18

Ur historisk synpunkt så är boken intressant och i början dras jag med i handlingen. När halva boken är läst börjar den dock alltmer likna en harliqinroman med alla turer fram och tillbaka mellan huvudpersonen och hennes make. Besviken. För jag gillar verkligen idén med den här serien om Sveriges historia. Hoppas nästa del i serien är bättre.

Pia Stendahl

2010-10-06

Jag har tyckt väldigt bra om de böcker jag tidigare läst av Catharina. Det märks som vanligt att Chatarina är mycket kunnig inom det historiska området och att hon gjort en hel del efterforskningar inför skrivandet av Tempelbranden. Som läsare lär jag mig en del nytt om hur det kunde vara att leva på 1000-talet.

Tempelbranden är ett kvinnoporträtt av den starka och enivsa Åsa som inte vill rätta in sig i ledet och vara underkuvad männen i sin omgivning. Jag känner starkt för Åsa och jag blir imponerad av hennes mod och tapperhet i att stå upp för sin egen åsikt och sina egna rättigheter.

Boken gör mig nyfikenhet på att få veta ännu mer om svensk hisoria och jag blir sugen på att göra ett nytt besök på Historiska museet som jag besökte i somras. Kanske kan boken till och med få mig att äntligen komma iväg till Birka. Dit som jag så många gånger tänkt att jag skulle vilja åka.

www.bokbrus.se kan du läsa fler ljudboksrecensioner.
/Pia