Tedags för normalt byggda damer

Mma Ramotswe konfronteras med det okända när hon får i uppdrag att hitta en förrädare i ett fotbollslag. Hon lär sig att små pojkars kunskap kan vara mycket värdefull och hon får dricka te i många främlingars kök innan hon förstår hur allt hänger ihop. Mma Ramotswe tvingas också komma över en stor personlig förlust samtidigt som hon får stötta Mma Makutsi, som tror att hennes fästman ska överge henne. Damernas detektivbyrå får rycka in och bevisa att allt inte går rätt till på sängavdelningen i fästmannens affär

2020-08-20

Läst på svenska: Det är så trivsamt, vänligt och underfundigt! Det här är glädjefull läsning, en ren avkoppling. Med ett lite gammaldags språk och till synes enkla detektivuppdrag roar McCall Smith med briljanta lösningar på Damernas gåtor.

Elisabeth Svensson

2019-04-05

Sista boken i serien jag har. Mysigt med en kopp rooibos te =)

Eva Jämting Lundh

2012-07-05

Alla McCall Smiths böcker har en underfundig humor.

Eva Jämting Lundh

2012-07-05

Alla McCall Smiths böcker har en underfundig humor.

Inger Mårtenson

2011-12-07

...as good as ever...

Elisabet Ekdahl

2011-07-15

När jag vill läsa en bok som får mig att må bra och bli glad, då läser jag den senaste boken i serien om Mma Precious Ramotzwe.

Helena S

2010-03-30

Gillar stämningen i böckerna, det lite lugna tempot och inte så mycket handling. Men i den här var det lite väl lite handling och lite väl lugnt.

Kjerstin Vogel

2010-03-23

dessa böcker gör mig glad, här finns värme! ingen stor litteratur, men levande människor

Cecilia Johansson

2009-06-14

Jag gillar alla böckerna om damernas detektivbyrå och jag kan tycka att de bara blir bättre och bättre. Den här är underhållande.