Tatuerad torso

Tursten, Helene

| 2007

Bland stenarna på en strand utanför Göteborg upptäcks delar av en styckad manskropp. Det enda polisen har att gå efter är en mycket speciell tatuering på torson. Tatueringen leder kriminalinspektör Irene Huss till Köpenhamn och den mystiske Tom Tanaka. Helene Turstens romaner om kriminalinspektör Irene Huss blir nu filmatiserade i ett av de största svenska filmprojekten under de kommande åren. Angela Kovács spelar huvudrollen som Irene Huss. Uppläsare: Alexandra Rapaport Innehåller: 10 CD Speltid: ca 11 timmar

Bra! Rå och spännande.

Detta var en mycket bra Deckare så denna kan ja allt rekommendera till er andra =)

Ellinor Karlberg

2014-04-03

Har läst flera Tursten förut och tyckt att de varit ganska ok. Men ju fler jag läser desto mer irriterar jag mig på detaljerna. Hon rapar upp vardagens mat och kläder på ett ack så ointressant sätt.
Synsättet i boken är också väldigt omodernt, mer omodernt än hur jag tänker att 2000årsandan faktiskt var.
Själva storyn, bestialiska mord av en sadonekrofil, funkar väl.

2013-06-08

Bedrövligt tråkig dussindeckare! Slutar nu!

Carina Svensson

2012-11-05

Mest spännande hittills! :)

Stefan Wern

2012-03-30

Ganska traditionell svensk deckare. Man vet vad man får. Språkligt något svag. Irene Huss äter mest hela tiden...

Lotte Lindberg

2011-06-14

Den här var svår att betygsätta... Mycket bra och spännande historia, MEN jag blir störd på något... Kan vara språket eller dialogen. Vet inte riktigt. Dessutom hittade jag ett fel som lite mer research ev hade kunnat förhindra. Men som sagt, historien är bra!!!

Katja Ivarsson

2010-04-13

Oerhört dålig - fylld med klyschor. Tips till författaren kan vara att inför nästa bok göra lite research om ämnet du skriver om...

2010-02-26

Urk!