Tarzans tårar

Mazetti, Katarina

| 2003

Janne har sannerligen inte bett om att bli förälskad i Tarzan, kvinnan med bröst som taxöron och två ungar i ständigt släptåg. Och hon ser honom mest som ett besvärligt virus: så fort hon blivit av med honom kommer han tillbaka i muterad form och sprider trivsel och dyra presenter omkring sig. Medan hon försöker leva på luft och väntar på Micke, den fallne ängeln, mannen som hon inte kan sluta älska fastän hans schizofreni ofta leder honom vilse i det jordiska. Tarzans två barn ser, förstår och missförstår mer än de vuxna anar. Tarzans tårar är en roman om fattiga och rika, om kärlek och ensamhet, omöjliga val och konsten att leva tillsammans i nuet så gott det går ... Det är ju rena djungeln där ute!

2014-04-13

Inte mycket till bok. Vissa roliga situationer men boken är riktigt uselt skriven. Barnslig och det blir inte bättra av att Katarina Mazetti läser och gestaltar varje person som om de vore barn. Inte min stil av bok

Erica Lirsjö

2014-03-15

Hade kanske för höga förväntningar, jag vet inte. Rolig? Ptja. Mer obekväm och jobbig på det sättet att den mer lockade fram ångestkänslor än skratt hos mig.

En feel-good-bok på "flicka möter pojke"-temat, men med vuxna och lite tilltufsade huvudpersoner. Boken berättas ur tre berättarperspektiv: mannen, kvinnan och kvinnans barn.

Anna Ekberg

2012-11-02

Underbar bok, enkel och rolig. Perfekt avslappningsläsning!

lotte sigurd

2011-03-16

Äntligen en lättsam kärlekshistoria byggd av ingredienser från det verkliga livet. Ensam, fattig tvåbarnsmamma möter drömprinsen och nobbar.... MVG!

Sofia Hansen

2010-07-08

Jätterolig bok som var helt omöjlig att lägga ifrån sig! Definitivt en favorit.

Petra Frohm

2010-05-19

OK bok att läsa. Jag gillade inte uppläsaren (vet inte om det var författaren själv) men hon gjorde i princip alla röster som barnröster så det hela blev lte väl löjligt.

Jag älskade denna korta berättelse om kärlek med förhinder mellan två totalt olika människor

sarah björck

2009-06-17

jag skratta så att jag hade magknip