Tänk om det där är jag

Lindbäck, Johanna

| 2009

Roligt, träffsäkert och romantiskt om att söka och finna sig själv. Johanna Lindbäck är en mästare i feelgood-genren. 1. Var normal. Helt vanlig. Alldeles 100 % normal. 2. Var öppen och utåtriktad och prata med alla. Ha inte förutfattade meningar. Var snäll och trevlig och glad och vanlig. Låtsas vara det i alla fall. Ta kontakt. Oavsett. VAR ÖPPEN! 3. Var inte speciell och jobbig och överduktig och frånstötande pluggig. 4. Ha normala kläder. Ha normalt smink. Ha normal stil. Säg normala saker. Gilla normala saker. Var bara helt normal i precis allt. Agnes har flyttat från Stockholm till Umeå med sin familj och ska börja tvåan på gymnasiet där. Nu ska allt ändras. Nu ska allt bli bra. Hon vill inte längre vara tjejen som ingen lägger märke till. Hon ska börja om från början med allt! Och det börjar lovande. Hon träffar Adam i grannhuset och lär genom honom känna en massa nya människor;...

Magdalena Johansson

2011-08-09

Om man ändå hade en sådan killkompis!

Elin Segerlind

2010-12-03

En bok som man läser när det regnar ute och man vill krypa ner i soffan med en kopp te.

R Lindqvist

2010-11-17

Att den norrländska staden är ett bättre val än Stockholm var ingen överraskning för mig :P men det som verkligen slår an hos mig är karaktärsteckningarna, som känns som verkliga personer. Det skulle kunna ha hänt i min högstadieskola. Under läsningen hade jag nöat in ordentligt på vampyrer och magi, så det var en besvikelse när den bleke killen i svart bara var en blek, vanlig kille. Är inte vanligtvis så förtjust i vardagsrealism men denna funkade ändå bra.

Härlig bok om att växa upp och bli accepterad. Härligt stycke om att bli "normal"!

Sofies bokblogg

2010-07-14

Sträckläste boken, och ångrade det när jag läste ut den alldeles för snabbt...

Erika Häggman

2010-04-15

Jag hade tänkt den här boken som en sorts "mellan" bok, som jag bara skulle läsa för att den var lättläst och jag var lite lästrött. men jag blev glatt överasskad! Den var mysig, romantisk och alldeles lagom allt, jag blev varm och glad av att läsa den!

Felicia Dahlqvist

2009-12-10

Typisk svensk ungdomsbok. Även då det finns en del igenkänningsfakor och den stundtals kan vara helt okej att läsa är den i det stora hela varken originell eller en bok som griper tag och stannar kvar.

Jesper Larsson

2009-08-28

Banal handling men underbart romantisk, karaktären Adam är svår att inte bli kär i:) Lindbäcks bästa so far!