Tågmysteriet

Widmark, Martin

| 2005

Just nu bara 95 kr! Ord. Adlibrispris är 108 kr. Erbjudandet gäller så långt lagret räcker, dock längst t.o.m. 29 september 2014. Välkomna ombord på tåget! Där vid fönstret sitter Lasse och Maja och spelar kort. Närmast korridoren spanar polismästaren på alla som går in och ut ur godsvagnen intill. Det är nämligen så att där inne ligger en pengasäck inlåst: hela fyra miljoner i gamla sedlar som ska förstöras ... Ett bevakningsuppdrag som kräver sin man! Men hittills är allt lugnt och stilla, så lugnt att polismästaren faktiskt slumrar till en stund - ända tills någon drar i nödbromsen. I tumultet upptäcks att säcken med pengar är stulen! Men vem är den skyldiga? Är det prästen som verkar så nervös, eller den fingerfärdiga konduktören, eller servitrisen som stoppar pengar i fel ficka? För det kan väl inte vara Fritiof Andersson, lokföraren? Det...

Isabella Applebaker

2015-09-28

En bra bok som är lättläst

Isabella Applebaker

2015-09-28

Den var spännande och bra.

Sam Berling

2015-08-14

De här böckerna är bra att läsa själv. Det är lagom mycket text och roliga bilder, och så är de spännande.

Inger Jonsson

2014-11-20

Är nog spännande för de barn som läser boken att försöka klura ut vem tjuven är.

2014-02-16

Den var bra och spännande

2014-02-15

Den var bra

2013-05-19

Denna va spännande och det va synd om dom inlåsta hundarna

Sofies bokblogg

2011-09-06

Riktigt rolig! Kan tänka mig att den är perfekt för mysteriesugna nioåringar

Sara Persson

2011-03-17

Jag har läst Tågmysteret och jag tycke att den var super bra för Lasse och maja är så bra derför vill jag att mera ska läsa den hära boken.

2011-03-05

Den här boken var bra och spänannde.Därför får den en fema.

Elvira Dahle

den var bra

ronja eriksson

bra

ronja eriksson

helt ockej

2011-02-01

Tågmysteriet var gannska så tråkigt att läsa . Jag komer inte ihog så mycket men jag kommer i allafall ihog hur det slutade , men det tänker jag inte berätta .

2011-02-01

Den har boken var en fyra den var ganska spännande att läsa, om hur de löste skolmysteriet, Jag kommer inte ihog någonting ,men jag kommer i allafall ihog att den var spännande .

kapten haddock

2009-06-11