
EXTRA! Författarintervju - Storyn bakom boken. Spänning i högt tempo, pulserande relationsdrama och ... tabula rasa. Före: David Skoglund var fixstjärnan i Stockholms reklamvärld. Han sprang alltid framåt, ville ständigt ha mer och mer. Han fick de snyggaste tjejerna, gick på de bästa festerna, agerade cyniskt, briljant och konsumerande. En vinnare. Efter: David Skoglund är parian i Stockholms reklamvärld. En förlorare som lever i spillror, på flykt från mörkret. Nu söker han sig själv utan vare sig kompass, karta eller nåd. Vad har hänt? Och vad är Tabula Rasa Hotels? Den mystiska och mytomspunna hotellkedjan som söker en reklambyrå som kan marknadsföra dem i Sverige. David får uppgiften att ro iland uppdraget. Men först måste han ta reda på vad som döljer sig bakom Tabula Rasas lyckta dörrar tvingas han under några febriga veckor konfronteras med sitt eget förflutna.
Visa mer
Recensioner
Betyg
Jätte spänande bok som utspelar sig inom pr världen i Stockholm. Boken är varannat kapitel handlar om förre och Efter, och med det menas före att något hände som raserade David Skoglunds tillvaro att vara fylld av självförtroende, och stjärna på jobbet till ett vrak.
Men vad som hände får vi inte veta , spänningen byggs upp för varje sida och vi får puzzelbitar för varje kapitel.
Mycket smart av förfatraren att bygga upp historien på detta sätt, då boken blir svårare och svårare att lägga ifrån sig, tempot i boken är snabb och hela boken känns mycket modern.
Rekomenderar den starkt.
2012-02-23
Betyg
Se min recension på Dagensbok: http://dagensbok.com/2012/02/22/jonas-joelson-tabula-rasa-hotels/
Betyg
Efter första kapitlet tycker jag att Tabula Rasa Hotels känns som en grabbig chick-lit och påminner mig om Sophia Wolf Lösnitz Stockholm Rosé med mycket supande och festande. Men Tabula Rasa Hotels är mer än så. Med ett halvårs mellanrum får man följa reklamaren David Skoglund före och efter en avgörande händelse i hans liv.
De mystiska Tabula Rasa Hotels har kontaktat reklambyråer i Stockholm med en svårknäckt hemsida för att avgöra vilken byrå som ska få jobba med lanseringen av deras nya hotell i Sverige. David tar sig an hemsidan för att vinna både jobbet och kvinnan som jobbar för hotellen.
Det är fartfyllt, det är spännande, det är Stockholm och det är kuber.