Tabula Rasa Hotels

Joelson, Jonas

| 2012

En stilsäker debut om reklam och relationer, om Stockholm och vad som händer när njutningens kickar inte längre kan fylla tillvarons tomhet. "Tempot är rasande, utan att tappa i nyanser. ? jag bara måste läsa vidare." Aftonbladet Före: David Skoglund var fixstjärnan i Stockholms reklamvärld. Han sprang alltid framåt, ville ständigt ha mer och mer. Han fick de snyggaste tjejerna, gick på de bästa festerna, agerade cyniskt, briljant och konsumerande. En vinnare. Efter: David Skoglund är parian i Stockholms reklamvärld. En förlorare som lever i spillror, på flykt från mörkret. Nu söker han sig själv utan vare sig kompass, karta eller nåd. Men vad har hänt? Och vad är Tabula Rasa Hotels? Den mystiska och mytomspunna hotellkedjan som söker en reklambyrå som kan marknadsföra dem i Sverige. David får uppgiften att ro iland uppdraget. Men först måste han ta reda på vad som döljer sig bakom...

Izabela Horn

2017-03-06

Jätte spänande bok som utspelar sig inom pr världen i Stockholm. Boken är varannat kapitel handlar om förre och Efter, och med det menas före att något hände som raserade David Skoglunds tillvaro att vara fylld av självförtroende, och stjärna på jobbet till ett vrak.
Men vad som hände får vi inte veta , spänningen byggs upp för varje sida och vi får puzzelbitar för varje kapitel.
Mycket smart av förfatraren att bygga upp historien på detta sätt, då boken blir svårare och svårare att lägga ifrån sig, tempot i boken är snabb och hela boken känns mycket modern.
Rekomenderar den starkt.

Erik Zetterqvist

2012-06-13

För flummigt för mig, men ändå lite bra på nåt sätt.

O

Oscar Rooth

2012-02-23

Emma Hortlund

2012-02-17

Efter första kapitlet tycker jag att Tabula Rasa Hotels känns som en grabbig chick-lit och påminner mig om Sophia Wolf Lösnitz Stockholm Rosé med mycket supande och festande. Men Tabula Rasa Hotels är mer än så. Med ett halvårs mellanrum får man följa reklamaren David Skoglund före och efter en avgörande händelse i hans liv.

De mystiska Tabula Rasa Hotels har kontaktat reklambyråer i Stockholm med en svårknäckt hemsida för att avgöra vilken byrå som ska få jobba med lanseringen av deras nya hotell i Sverige. David tar sig an hemsidan för att vinna både jobbet och kvinnan som jobbar för hotellen.

Det är fartfyllt, det är spännande, det är Stockholm och det är kuber.

Fiona *

2012-02-15

Säger som Leif G W... lovande debut.

Anna Christensen

2012-01-11

En välskriven roman med ett obehagligt persongalleri. Efter jag läst klart så har jag tänkt på den flera gånger och undrat vad som hände med karaktärerna efter slutet. En bok som jag tror kan kräva en läsning till. Minst.