Syster Varg

Skåhlberg, Anette

| 2010

När Sandra fyller år får hon plötsligt veta att polisen har hittat henne i skogen. Sandra tror att de skojar med henne, men det visar sig att de har hittat hennes tvillingsyster som försvann för sex år. Naken och tilltufsad kommer hon hem till deras hem. Hon kan inte prata. Hennes beteende är som vargarnas för det är hos dem som hon har vuxit upp. Sandra är glad över att hennes tvillingsyster är återfunnen men också väldigt rädd för vad hon kan göra. Därför känner hon att det kanske är bättre om systern får hjälp med att återvända till vargarna istället. Syster Varg är den första boken om Sandra och Tea. Boken röstades fram till Bokjuryns Tio-i-topp lista över 2010 års bästa barn- och ungdomsböcker i kategorin Läsa Mer 9+. Tryckt med FSC-certifikat för minskad klimatpåverkan. "En spännande och fascinerande berättelse med fina bilder och härlig mörk sagostämning!" /Barnens...

bra

Det är en väldigt rolig bok att läsa för dom som gillar spännande böcker att läsa.🐺

tea och sandra hoppas dom blir kompisar igen

Detta var en bra bok

Lotta Berling

2013-01-19

Spännande och full fart från sida ett. Om jag hade varit yngre, i tioårsåldern som bokens huvudpersoner, så hade jag förmodligen satt ett högre betyg. Som vuxen läsare kan jag inte riktigt se förbi de många bristerna på trovärdighet i berättelsen. Boken är skriven lite som om ett barn hade skrivit den - detta inte menat som något negativt, utan mer som en beskrivning av den flödande fantasin och enkelheten. Mycket fint illustrerad av Katarina Dahlquist, vars bilder verkligen förhöjer berättelsen!

Elna Marklund

2013-01-02

Mycket spännande bok.jag satte betyget 5 för för de händer alltid något spännande.

Edvina Johansson

2012-05-04

Jättebra!!

Annaclara Johansson

2011-10-04

Om man hade kunnat hade jag kanske gett boken 4½
Den var faktst ganska bra...

Maria Edquist

2011-06-12

Spännande och annorlunda bok, och snart kommer uppföljaren!