Syndabocken

Sarenbrant, Sofie

Väntan är över. Efter två år återvänder kriminalinspektör Emma Sköld! En inbrottsvåg drar genom Bromma och tjuvarnas metoder blir allt värre. När ett mord på en tonårspojke skakar idyllen kopplas Emma Sköld in på fallet. Allt pekar på ett villainbrott som har gått snett.Misstankarna riktas mot familjens städerska som hittade offret. På forumet Brommavännerna sprids hatiska fördomar om henne och utländska gästarbetare. Men när fler personer hittas döda tar Emma saken i egna händer, och försätter därmed sig själv och andra i livsfara.Syndabocken är den fristående sjätte delen i den omtyckta serien om kriminalinspektör Emma Sköld. Det är en fängslande samtidsdeckare om lögner, hämnd och dysfunktionella familjer. Hur väl känner du egentligen ditt barn? "Syndabocken är en fartfylld och gastkramande deckare om familjehemligheter, relationer och rasism." BTJ...

Lättläst bladvändare som suger tag och håller hela vägen, även om man snabbt listar ut ett varför. Bra bok i serien.

Bromma drabbas av en inbrottsvåg och tjuvarnas metoder blir allt värre. När ett mord på en tonårspojke skakar sommaridyllen kopplas Emma Sköld in på fallet. Det pekar på ett villainbrott som gått snett.
🐴
Syndabocken är den sjätte delen i serien om kriminalinspektör Emma Sköld. Jag har läst alla böcker innan i serien och gillar dem, Emma Sköld är en trevlig bekantskap att återse. Författaren skriver på ett sätt som gör det lätt att komma in i boken, sen driver det hela tiden framåt och sidorna rusar förbi. Den är oerhört lätt- och snabbläst precis som alla böcker av författaren. Jag hade kanske önskat en aning mer spänning i den, nu är det först mot slutet som det hettar till lite mer. En deckare som är perfekt att ta fram och läsa i hängmattan i sommar!

Onyanserat och mängder av vänsterpropaganda. Nej tack, inget för mig!

Spännande,smart skriven Deckare som andas Sofie Sarenbrant.Full pott!Mera böcker vill jag läsa av denna författare

En bladvändare som tog slut för snabbt.

Lena

En bra fortsättning om Emma Sköld

Syndabocken är Sofie Sarenbrants nionde bok, och jag har läst dom alla. Boken är den sjätte delen i serien om polisen Emma Sköld.

Jag har tyckt om alla författarens tidigare böcker, och den här boken blev absolut inget undantag.

Även om jag har tyckt om även dom tre övriga böckerna, så tycker jag att serien om kriminalinspektören Emma Sköld är Sofie Sarenbrants bästa böcker.

Syndabocken utspelar sig i Bromma och handlar om mordet på en tonårig pojke, mitt i villaidyllen. Men även om fördomar och annat.

Jag tycker om huvudpersonen, och även dom andra karaktärerna i boken.

Syndabocken är lättläst, och inte helt förutsägbar.

Rekommenderar absolut boken, men läs helst hela serien från början.

Spännande, mörk och omskakande!