Sweet Sorrow

Nicholls, David

2023-01-28

Jag tycker att frfattaren skriver fint och r rolig. Men trots det upplevde jag bitvis boken som mycket seg. Vissa delar var bttre och flt p.

Nina Gustafsson

2020-07-16

Trkig Nicholls ven om det finns fina partier.

Olle Grafstrm

2020-06-28

Jag har alltid lskat David Nicholls och har haft ltt fr att stta mig in i karaktrer och miljer, samt sjlva historien. Men den hr boken hade jag vldigt svrt fr, tror jag har satt hgsta betyg p alla Davids tidigare bcker men denna nja, en ganska svag 2:a faktiskt.

jessicasshelfies

2020-01-16

16-riga Charlie Lewis har slutat high school, hans frldrar har separerat och han har misslyckats med slutproven. Nr han ensam driver omkring och frsker f sommaren att g, trffar han sitt livs krlek. Tyvrr r hon med i en larvig teatergrupp (tycker Charlie), och han mste g med fr att f trffa henne mer.

Den hr boken har en charmig dialog, och r en fin historia om att bli vuxen, om krlek och vnskap. Jag gillar hur han fr kapitlen att glida ver i varandra i mnen och tid genom vissa hndelser eller ord.

Det hr r en bok som man behver lsa lite lngre tid i taget, eftersom den inte r s actionfylld, men varje kapitel r ett nje, och jag skrattade hgt flera gnger, framfr allt av hans beskrivningar av personers utseende och beteende.

villa-freja.se

2019-12-08

Det r frsta boken av Nicholls jag lser. Jag vill minnas att jag gjorde ett trevande frsk med En dag, som blev s hajpad, men den var inget fr mig. Inledningsvis tyckte jag om Bitterljuva dagar men efter ett tag tappade jag intresset. Jag kunde helt enkelt inte knna igen mig, vilket r konstigt med tanke p baksidestexten.

Lollos bokhrna

2019-11-24

Sextonriga Charlie Lewis r den sortens kille som man inte minns frn skolfotot. Hgstadiet r slut och sommaren ligger lng och de framfr honom, och vad ska hnda sedan? Betygen lmnar en del vrigt att nska, och om Charlie alls tnker p framtiden s r det med bvan. Hemma tar han hand om sin pappa, nr det vl borde vara tvrtom? Sedan exploderar Fran Fisher in i hans liv och ven om det r otnkbart, brjar Charlie mot sin vilja att hoppas.

En fin skildring av frsta krleken. Dialogen r rapp, allvarlig, rolig. Charmig berttelse och roligt att det r ur en killes perspektiv. Boken r vlskriven och det r en fin berttelse. Jag tycker mycket bttre om den hr boken n hans frra, megasuccn En dag. Jag fastnade i Bitterljuva dagar och charmades av storyn.