Swedish Christmas Traditions: A Smorgasbord of Scandinavian Recipes, Crafts, and Other Holiday Delights

Here readers will learn how to bring those warm traditions into their own homes, wherever they live. Included are instructions to make mulled wine, homemade peanut brittle, red candied apples, crisp pepparkakor, lightly browned Swedish meatballs, candles, wreaths, and more. Each recipe and project are accompanied by beautiful full-color photographs. From fashioning centerpieces to baking delicious cookies to hand-making Christmas tree ornaments, this book will inspire readers to rediscover the joys of a Scandinavian Christmas.

a 2

2014-03-04

Tycker man om Ernst så tycker man om den här boken :)

Den här boken kom ut 2009, året efter den första säsongen av TV-programmet: Jul Med Ernst. För mig är TV-programmet ett måste under juletider, vilket den också är för väldigt många andra människor här i Sverige. Det tillhör julen att titta på den helt enkelt :).
Man känner igen en hel del av de härliga recepten från 1:a säsongen som: Saffranspannkaka, Ernst Goda Julbröd, Ernst Äppelsill, Kanderade Äpplen, Gudomliga Kanelhjärtan m fl.

Boken är indelade i 3 sektioner: Julens Mat, Julens Blommor och Julens Fix. Själv är jag ingen "fixare" under julen, men som med TV-programmen så tittar man och läser lite här och där.
Jag är glad att jag har de här recepten i bokform nu från den första säsongen, och jag ska göra fler av recepten till nästa jul.

En härlig och vacker bok att läsa och titta i, och man blir på glatt humör också av den :).

a 2

2014-03-04

Den här boken passar alltså inte för negativa människorna som avskyr glädjehögtider som julen tex, och som vill får den snabbt överstökad och ser den som ett "måste"som kommer varje år. Nej, detta är en bok skriven med glädje, fantasifullhet och med en hel del recept att testa på, vilket jag redan har gjort tidigare. Jag ser fram emot nästa jul då jag får fortsätta testa fler recept :)

Eyez Only

2012-07-05

"En jul med Ernst är inte som andra jular".... Nä, tacka f*n för det. Kan inte nån slå in Ernst i en gigantisk julklapp och skicka till Norge?

2010-02-25

Helt okej, egentligen. Men alldeles FÖR klämkäckt för mig.

karin erlandsson

2009-11-17

Så hel mysig bok ...goda recept underbar vacker Miljö svårt att lägga ifrån sig boken... Jul Friden kan börja !