Sveket

Cast, PC

| 2009

Välkommen till Zoey Redbirds vampyrvärld! Den är väldigt lik vår egen vardag, man går i skolan, fikar med kompisar eller har en nördkväll med Star Wars-filmer. Men det är också en värld där vampyrer lever helt öppet (japp, de är sjukt snygga) och fruktansvärda saker lockas upp ur underjorden. En värld med mycket magi, kärlek och död!Äntligen känns det som om Zoey har hittat sin rätta plats. I Nattens hus passar hon in! Den mäktiga Neferet är hennes mentor, någon som verkligen stöttar Zoey och som hon kan lita på när det är svårt. Hon har också fått vänner, pojkvän (eller två egentligen, men Heath är ju människa, inte en alldelels bra kombination) och själva Nyx, nattens gudinna, har visat att Zoey är en person med förmågor utöver det vanliga (även för en vampyr). Men så händer det som inte får hända i den sköra relationen mellan vampyrer och människor: Mänskliga...

Angelika G

2020-07-13

Bra bok i serien men tyvärr kan jag inte riktigt relatera till huvudpersonen och stör mig på hennes val som gör det till litet irritationsmoment

Therese Östman

2014-06-26

Riktigt bra bok, grät i slutet, det har aldrig hänt när jag läser. Så antar att den är bra då, var verkligen inne i den. Betyg: 5

Detta var en omläsning och denna bok var lika bra som förra gången =)

Veronica Johansson

2012-04-29

Får en tvåa enbart för den, iallafall för mig, originella vampyrvärlden. Men jag fastnade inte för någon av karaktärerna och vad som verkligen drog ner på betyget var den svenska översättningen. Inget hjärta (eller språklig kunskap) i det alls. Ingen bok jag skulle rekommendera men om du vill läsa den, läs den på engelska! Förhoppningsvis är den bättre skriven på originalspråket :)

Moa Johansson

2012-03-22

Tyckte denna var lika bra som den första boken, även om jag började få lite svårt för karaktärerna.

Sofia Andersson

2012-02-08

Otroligt väl skriven, man fastnar framför boken vill inte lägga ifrån sig den.

Iris Eriksson

2011-06-24

Jag gillar fortfarande serien, men jag börjar bli trött på att hon aldrig kan bestämma sig för vem hon vill ha... Men en fyra iaf =)

Sveket var en helt underbar bok.
Huvudpersonen får en viktig uppgift i sitt liv och hon lever upp till allas förväntan & gör stora framsteg och förändringar på Vampyrskolan.
Jag gillar denna bok & jag rekommenderar denna bok till er andra som gillar samma typ av genre.

Emelie A

2011-02-13

Otroligt bra bok, gäller hela serien. Den mest innovativa vampyrserien, och den mest roande (y)

Elli Lind

2010-05-24

Sad. Men bra!

2010-01-10

"Rätt okej, en fyra", enligt 12-åringen.

Sara Johansson

2009-09-10

Ingen Twilight direkt, men duger i krig.