Svarta änkan

Mo, Johanna

En mörk, psykologisk deckare som utspelar sig i ett samtida Stockholm där det inte går att lita på någon.Jakob Khalil vid Citypolisen plågas av skuldkänslor sedan ett vittne tog sitt liv rakt framför hans ögon, och hans förtroende bland kollegorna har dalat. När han kopplas in på mordet på en fotbollsspelare tycks fallet enkelt ? i den låsta lägenheten fanns bara spelarens gravida och förvirrade fästmö. Men Jakob är inte övertygad. Fler mord sker och han är den enda som misstänker att en seriemördare härjar i Stockholm. Men vad är motivet? Klockan tickar. Jakob försöker febrilt att följa spåren, men ingen tror honom. I sin jakt på bevis tar han genvägar han inte borde och leds in i ett vågspel som är på väg att kosta honom allt.

2022-01-07

Johanna Mo är bra som alltid. Bra berättat och hyfsat spännande.

Johanna Åberg

2019-08-17

En fantastiskt bra bok som är spännande från första till sista sidan!! En riktig bladvändare!!! Kommer definitivt att fortsätta läsa alla författarens böcker!

Evasbokhylla

2019-03-03

4+ En bok om skuldkänslor, mörker, mord, polisarbete, trasig uppväxt, kärlek, sorg, spänning. Marie Richardson är inte bara en bra skådis hon är också en skicklig uppläsare.

Spännande, suggestiv & skickligt skriven!

2019-01-16

Jag har tidigare läst tre böcker av författaren Johanna Mo. Det är dom tre böckerna i serien om polisen Helena Mobacke, som kom ut åren 2013-2015, Döden tänkte jag mig så, Vänd om och var stilla, och Allting trasigt ska bli helt. Länkarna går till mina recensioner av böckerna. Jag tyckte väldigt mycket om alla tre böckerna, och dom fick näst högsta betyget av mig, 4,5 av 5.

Nu har jag läst Johannas Mos nya bok, Svarta änkan. Den är helt fristående från hennes tidigare böcker, och handlar om polisen Jakob Khalil. Jag vet inte om det är den första boken i en planerad serie, eller om det bara blir den här boken.

Svarta änkan var välskriven, spännande, oförutsägbar, och jag tyckte mycket om huvudpersonen i boken, polisen Jakob Khalil. Jag skulle gärna läsa fler böcker om och med honom.

Rekommenderar boken, och även författarens tidigare böcker.