Svarta hunden

Booth, Stephen

Svarta hunden är Stephen Booths första roman i en planerad serie om de unga poliserna Ben Cooper och Diane Fry.      Från en klarblå himmel gassar solen över byn Edendale i Peak District. Men idyllen störs av smattret från en polishelikopter, och på bergssluttningarna pågår ett febrilt sökande efter en försvunnen flicka, den femtonåriga Laura Vernon. Hennes döda kropp påträffas av en pensionär som är ute med hunden. Gamle Harry förefaller veta mer än han vill yppa. Även den döda flickans far, en framgångsrik affärsman, tycks ha något att dölja.     Polisassistent Ben Cooper, född och uppvuxen i Edendale, har inga problem med att få byborna att prata. Sämre går det för hans nyinflyttade kollega som ska hjälpa honom med utredningen, den tuffa och effektiva Diane Fry. Under ytan pågår händelser som för den oinvigde kan förefalla betydelselösa, men Cooper börjar förstå att skälet till den tragiska...

2014-09-06

Bra förstabok i en serie. Skapar intresse för huvudpersonerna.

2012-11-28

Egentligen vet jag inte varför den här boken hamnade i bokhylla, vad det var som lockade mig. Nu när jag läst den är jag väldigt glad att den bestämde sig för att flytta hem till mig och i stället undrar jag varför den stått oläst så länge. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2012/11/svarta-hunden-av-stephen-booth.html

Kitty Cat

2012-06-14

Trevlig läsning men jag blev inte helt fängslad av boken och tankarna gled tyvärr lätt över på annat medan jag läste

2010-12-18

En soppa med välkända ingredienser. Men ack så välsmakande. Nästa del om Ben Cooper redan beställd.

Lena L

2010-12-14

En kanonbra debutdeckare. Engelsk krim när den är som bäst- Personerna och miljöerna skildras på ett realistiskt sätt. Allt leder fram till ett mycket oväntat slut

2010-08-01

Oväntat bra! Ska definitivt fortsätta att läsa Booth!

Karin Löfstrand

2009-09-29

Fräscht och nytt för mig som mest läst svenska kriminalromaner. En spännande ny miljö med ett intressant persongalleri som ska bli intressant att följa.

kristina johansson

2009-07-13

Betyget väger mellan en 4 och en 5. Det här är första boken om Ben Cooper och Diane Fry och den är superbra. Speciellt tycker jag om skildringen av huvudkaraktäerna och Ben blir direkt en favorit. Intressant att här har man vänt på de stereotypa rollerna och Diane är tuff och hårdkokt medans Ben är mjuk och psykologisk. Handlingen är intressant liksom att få lära känna bi karaktäerna.