Svart ros

Roberts, Nora

| 2009

Andra delen i romantisk trilogi. Det har alltid bott någon från släkten Harper på lantgodset som nu ägs av Rosalind. Och lika länge som någon kan komma ihåg har ett andeväsen rört sig i dess salar?Rosalind "Roz" Harper är en självständig kvinna med privat förmögenhet som tror att kärleken är något hon lämnat bakom sig. Vid 47-års ålder är hon änka med tre vuxna söner. På det stora lantgodset har hon byggt upp en framgångsrik handelsträdgård. Men handelsträdgården är mer än en lyckad framgångssaga, den är också en symbol för oberoende och förhoppningar som hon delar med två andra kvinnor som jobbar på godset ? sina två tvillingsjälar; nygifta Stella och nyblivna mamman Hayley. För att få klarhet i sin släkts förflutna och det andeväsen som fortsätter att störa alla nattetid så kontaktar Roz en släktforskare. Samtidigt som gåtan avslöjas kring släkten Harper överraskas Roz av något...

Angelica Pilman

2016-04-09

Andra boken av Nora Roberts som jag läser och det lär inte bli fler..

Bra bok precis så som Nora Roberts brukar skriva dem

Evelyn Falk Möller

2015-09-24

Många av Noras romantiska berättelser handlar om tre kvinnor eller tre män som på ena eller andra sätter kommer i kontakt med varandra. Detta är en sådan. Svart ros är nummer två. Som extra krydda finns det även ett mycket aktivt spöke som ställer till det ordentligt för de inblandade.

Elin Folkesson

2013-02-08

Lättsmält underhållning med spöken och kärlek. Inget att minnas.

A H

2011-12-02

Lättläst.

Marie Levin

2011-10-30

Bra som alltid när det gäller Nora Roberts.

Iris Eriksson

2011-06-24

Lika bra som Blå Dahlia, jag gillar att Roz är så självständig men samtidigt är det lite sorgligt när man tänker på hur hon blev det.. Tacka vet vi själsfränden som kan rädda en!

Mari J

2011-01-12

Nej, Nora, denna var till o med sämre än Blå Dahlia. Nu lägger jag ned In the Garden-triologin. Roberts är en av mina absoluta favoriter men detta imponerar inte.

Charlotte B

2011-01-12

Bra bok.

Gunilla Jönsson

2009-11-08

Men kom igen Nora, du kan bättre än det här