Svart fjril

Jansson, Anna

| 2005

rebro hrjas av brnder. Som vore det en dokuspa med en grandios artist i huvudrollen fljer hela Sverige de dramatiska hndelserna vid sina tv-apparater. Det r uppenbart att mordbrnnaren vill meddela sig. Se mig! Jag finns! Nr en kvinna hittas mrdad p en rastplats i Kronviken dras kriminalinspektr Maria Wern in i utredningen. Kvinnans kropp r svrt brnd, klderna i trasor och den bl syntetmssan har smlt ned ver hennes ansikte. Vem r hon? Och finns det ett samband med pyromandden?

Anna Jensen

2015-04-15

...och s fick Per en egen bok och Maria hamnade i skymundan, fast i centrum nd. Mycket bra! Och kul att Jansson vgar vara annorlunda och inte flja den standardiserade deckarlinjen.

2014-09-10

I sjtte delen i serien om Maria Wern fortstter tyvrr trenden frn den femte delen. Faktum r att jag i stort sett skulle kunna kopiera det inlgget till detta. Ls mer p http://bokslut.blogspot.se/2014/09/svart-fjaril-av-anna-jansson.html

Denna hr inte till den bsta i serien, inte heller den smsta. Mordstoryn r helt okej, och jag lyckas inte med en gng lista ut det. I denna bok r inte frhllandet mellan Maria och Christer det bsta. S drfr vill man helt klart lsa nsta bok i serien.

Sussie S

2014-03-20

Har lst flera andra bcker av Anna Jansson och jag har tyckte jttebra om dem och de har ftt bra betyg hr, men denna var ett snt bottennapp. Jag ska erknna att jag bara lste halva eftersom den inte kndes vrd att lgga min tid p. Den kndes inte alls som hennes tidigare bcker, eller senare heller fr den delen.. jag har inte altid lst dem i ordning.

Katarina Johansson

2014-03-11

Boken str i bokhyllan, vet att jag lst den, men det var ingen bok som fastnade.

O

Olga Lund

2014-02-01

Det som gr att jag tycker s mycket om Anna Jansson r att hennes sprk blir bttre fr varje bok.
Sedan har jag faktiskt blivit lite blindsided av vem den skyldige var s det var extra kul.
Jag hade nog gett boken en 4 om inte slutet var s abrupt.

Denna bok var en Omlsning och det jag kan sga r att Anna J fortfarande hller mttet =)

Jenny Jansson

2012-11-06

Bra bok som jag lste med spnning, men jag tycker nd att man ganska s fort listar ut vem grningsmannen r.

Detta var en bra deckare tycker jag =)

Jessica Nilsson

2012-10-03

Anna r den deckardrottning jag gillar bst. Hon har ett fantastiskt sprk.

Annelie Andersson

2012-09-04

Spnnande till sista sidan Jag var osker in i det sista vem den skyldige var

Carina Svensson

2012-08-01

Velade mellan en trea eller fyra. Hade velat ha med mera av Maria Wern i handlingen. Spnnande upplsning.

Marina Trenkoska

2011-12-31

Spnnande handlinga, men som ngon skrev tidigare s avslutade hon boken fr snabbt. Ville veta mer om ngra karaktrer.

Annione H

2011-09-01

Bra bok. Gillade storyn och hur gissningarna vandrade fram och tillbaka i huvudet p mig.

Rasmusmatte .

2011-07-31

Den klart smsta Anna Jansson jag lst. Sllan jag blir irriterad p en bok men s blev det med Svart Fjril.

Helt okej deckare men det som drar ner betyget r att Anna Jansson, som vanligt, avslutar boken alldeles fr snabbt. Hade grna ftt veta mer om grningsmannen...

Anette Marcusson

2011-03-15

Mia Sjberg

2011-02-02

en av de bsta

Liselotte Johansson

2010-11-19

Kanske inte hennes bsta men nd bra och man vill absolut lsa den klart

Ann-Sofie Carlsson

2009-08-24

Kanske Anna Janssons bsta.