Svart cirkel

Moström, Jonas

| 2006

Rick Johnson, än gång världsberömd frontfigur i bandet Rick and the Rockets, påträffas mördad på ett hotellrum mitt i Sundsvall. Kommissarie Johan Axberg, som egentligen har nog med sina egna bekymmer, inleder en utredning som visar att Ricks förflutna rymmer många obehagliga överraskningar. Den glättiga superstjärnan visar sig vara mindre sympatisk i verkliga livet och jakten på mördaren leder till konfrontationer både med rysk maffia och hatfyllda närstående. Och i bakgrunden ligger något ouppklarat i det förflutna, något som kanske till sist har hunnit ifatt Rick. Frågorna är många och ledtrådarna få. Förutom de märkliga fynd man gjort på brottsplatsen har polisen bara en sak att gå på mördaren blev sedd när han sprang från mordplatsen. Problemet är att den som möjligen kan ha sett mördarens ansikte ligger i koma på Sundsvalls sjukhus Svart cirkel är en ny rapp kriminalroman...

Ulla Englund

2022-04-02

2020-11-04

Ytterligare en lättlyssnad standarddeckare. Ok men inte mer.

Johanna Åberg

2019-11-19

En fantastiskt bra bok som är spännande från första till sista sidan!! En riktig bladvändare!!!

blaha blaha blaha

2014-04-22

jag har lyssnat på de tre första böckerna. den första tyckte jag var bra men denna, nä det var så mycket fel i den så jag blev irriterad. han missar en hel del vad gäller detaljerna om mordet på hotellet och då är jag inte läkare som författaren är. och nog har jag sett tillräckligt med polisserier på tv att jag vet att så som dom gör på brottsplatsen i boken så gör man inte i verkligheten.
axels förhållande med sin tjej är väldigt drygt. och erik och axel ska vara bästa polare, mja inte så trovärdigt när man hör hur dom är mot varandra.
jag lyssnade dock klart och jag lyssnade på den tredje men sen gav jag upp. det var samma märkliga sätt mot kvinnor, svammel och motsägelser.
författaren verkar inte ha koll på sin egen berättelse.

My.loved.books

2013-08-15

En Riktig bladvändare! Jonas Moström gör än inte besviken! :)

Stefan Teppas

2013-04-04

Fyran är svag snarare ett betyg på 3,5, men jag gav en fyra för att boken tog sig på slutet.
20013-03-31

A H

2013-03-03

Lagom lättsamt underhållande. Inger rysare precis.

Carina B

2011-11-17

Moström skriver på ett enkelt språk vilket medför flyt i texten. Dock kan jag ibland tycka att det blir mycket polissnack, jag skulle vilja veta mer av de personer som finns i boken. Tyckte inte att det blev riktigt spännande förrän i slutet av boken. Men dock bra underhållning.

Marianne Strandberg

2011-07-09

Inte riktigt lika bra som den första, men helt OK.

2011-01-14

Bra och spännande bok! Moström skriver ganska enkelt, men det blir inte trist för det.

Liselotte Johansson

2010-11-19

Denna bok nr 2 av Moström var inte lika bra som första boken men absolut läsvärd. Ger den ändå 4 stjärnor för den håller ändå spänningen vid liv så man vill bara läsa mer av denna författare

Suveränt bra

2010-09-25

Den här var bättre än den första, det kanske beror på att man nu känner personerna lite bättre. Jag gillar verkligen Moströms sätt att skriva, det är kort och kärnfullt. Ibland blir det kanske lite ologiskt och smålöjligt, men så är ju livet självt. Däremot så börjar jag känna mig less på huvudpersonernas kärleksproblem, om de fortsätter i nästa bok så vet jag inte om jag orkar med det mer.

Annicka Olsson

2010-09-12

En riktig bladvändare. som jag sträckläste .

Mariette Enelycke

2010-07-24

Jag gillar Jonas Moströms sätt att skriva. Lättläst, spännande

Anders Högman

2009-12-19

Gillar att Moström lägger en hel del kraft på huvudpersonernas privatliv, även om Hamrins dilemma känns lite för mycket. Bättre än den första

Anne-Lie Månsson

2009-11-12

Jag trivs med Jonas Moströms böcker. Jag tyckte bättre om den senaste "Rymd utan stjärnor". Den här tyckte jag var lite "pratig" och ofokuserad. För mycket kring huvudpersonernas privata "helveten" och för lite deckargåta. Men trots det flyt i språket och en stunds avkoppling.

Sofia Åkerberg

2009-09-14

Mja, ganska så medioker. Språket är väl ok, men plotten känns trött även om staden (Sundsvall) är ny. Redan efter 20 sidor har man inte mindre än två poliser vars privatliv suger och inte minst huvudpersonen Axbergs trånande efter sin Catharina/Carolina/whatever blir rätt tröttsamt efter ett tag.

Karin Karlsson

2009-08-16

Lika bra som den första, en riktig sträckläsare. Jag har fått en ny favorit bland svenska deckarförfattare.