Svante 3 : Svante spurtar mot mål

Hagmar, Pia

Numera är Svante ganska gammal och stel, men när han var ung var det annat. Han berättar gärna historier från tiden då han flög över alla hinder och vann prisrosetter i nästan varenda tävling. Nu ska Rufus, en annan häst i stallet, ut och tävla för första gången. Svante ger gärna råd, men också varningar. För Svante vet att tävlingar kan locka fram det sämsta hos både hästar och människor. Så han berättar historien om när han själv var tvungen att välja vad som var viktigast - att vinna eller visa hur andra bör behandlas. Tredje delen i lättlästa serien om shettisen Svante.

Boken är väldigt bra. Den är väldigt lättläst enligt mig då. Det handlar om en häst som heter Svante som är 37 år och för 30 år sen så tävlade han. Min favorit del är när han berättar om tävlingarna och när han gnager av Izas och Busters svans. Det sämsta är att boken inte är så lång men annars jätte bra! Hälsningar Elvira.

Svante spurtar mot mål handlar om en häst som heter Svante han är 37 år altså jättegammal Jag valde svante för jag älskar hästar och har läst alla andra svante jag vet att det här är den första delen.Svante passar för 8-11 åringar.Svante var en gång en duktig hopphäst.Hans ägare hette Isabelle Men på en tävling så gick allt bra tills att Isabell smiska på med spöt innan sista hindret då blir Svante arg
//Filippa morau

Det var en tjej som skulle tävla med Svante och hon ville verkligen vinna. Dem hoppade alla hinder men innan sista hindret piskade hon på Svante. Då blev han arg och tvärstannade så tjejen flög av Svante.