Svalorna flyger s hgt att ingen lngre kan se dem

Edwardson, ke

| 2010

Hon hrde en mygga ngonstans i rummet, men den kunde finnas i hennes huvud. Tv dagar efter olyckan hade hon hrt ett brusande ljud och det hade funnits kvar sedan dess. Lkaren hade frklarat att tinnitus kunde utlsas efter en stark sinnesrrelse. Hon hade tit Efexor och Mirtazapin i fem mnader nu men bruset hade inte frsvunnit. Stormen fanns kvar i henne. Det var en pminnelse. Nr pojken i sngen ppnade sina gon skulle stormen lsas upp. Ann och Johan Nedergrd sitter vid sin snart elvarige sons sjuksng. Andreas har legat i koma i flera mnader sedan han ftt ett trd ver sig efter den stora stormen. Med stor medknsla och p ett starkt och mngbottnat sprk skildras hur Johan och Ann lever i chock och desperation, men ocks med ett hopp. Hur ska de kunna fortstta med sina liv? Kommer det att vara ngot mer n en semester frn dden? Och den strsta frgan kommer Andreas...

PL *

2014-09-15

Vemodig bok och sprket r bra. Det hnder inte s mycket, men det r ok, fr hr handlar det om knslan. Men den rcker inte nda fram, s det blir bara en tva.

Louise Olsson

2013-03-30

Konstig bok.

Maria Mobiny

2012-08-14

fredrar att lsa ke Edwardssons deckare

Maria Jnsson

2011-12-11

Urtrkig.

Elisabeth Karlberg

2010-11-07

En stmningsfull bok som jag aldrig riktigt kunde slppa. En bok dr det egentligen inte hnder ngot men dr det nd hela tiden hnder en hel massa. Det hnder p insidan.

Lena L

2010-10-09

En stark bok dr krleken stts p prov under, en fr familjen, stor katastrof. Men tyvrr s lyckades inte E knyta ihop historien utan den flt ivg p en massa konstiga sidospr. S det belv bara en trea trots en lovande brjan.

Pia Stendahl

2010-09-09

Det hr r den frsta bok jag lser av Edwarson som inte handlar om Erik Winter. Winter-bckerna har tilltalat mig, bde intrigmssigt och sprkmssigt. Edwardsons stt att bruka det svenska sprket r det samma ven i denna bok.

Edwarson skildrar Anns och Johans situation med medknsla och vrme. Han frmedlar p ett vertygande det vakuum som Ann och Johan lever i.

Jag gillar att boken, trots sin dystra handling, aldrig blir nattsvart. Det finns hela tiden hopp. Jag r dock lite mer tveksam till att Edwardson ibland sticker in sm lustiga historier som jag inte riktigt tycker passar in.

Jag r imponerad av att Edwardson kan skriva en s stillsam historia som str s i kontrast till de mer drivna deckarhistorierna som han har skrivit tidigare. Det r en gripande historia som trots sitt lngsamma tempo hller mitt intresse uppe.

P www.bokbrus.se kan du lsa mer om mina ljudboksrecensioner.