Survivor

Palahniuk, Chuck

| 1999

Tender Branson, the last surviving member of the Creedish death cult, has commandeered a Boeing 747, emptied of passengers, in order to tell his story to the plane's black box before it crashes.

Tommy Olsson

2014-04-17

Första boken jag läst av denna författare... Såg att han hade skrivit Fight Club, och den här hade ju fått väldigt bra respons. Men... Inte alls vad jag hade förväntat mig. Totalt deprimerande bok och den fick mig aldrig att känna något för karaktärerna som historien kretsar kring. Jag läste den på engelska och fann den svårläst jämfört med andra engelska böcker jag läst, (Robert Jordan, Neil Gaiman, G.R.R Martin m.fl). Orginell plot medges, och gillar man extremt skruvad och "over the top" story kanske detta är något som faller i smaken. För mig var det en besvikelse...

Hanna .

2010-10-26

Perfekt. Hittills den bästa Palahniuk bok jag läst. Kanske den bästa bok jag läst överhuvudtaget? Tål att köpas och läsas om några gånger.

Freddy K

2010-07-04

Kan vara Palahniuks bästa bok, vilket inte säger lite. Rolig, smart, störd och extremt smart. Borde bli film.

Anders Knutsson

2009-12-24

Bästa från USA på årtionden

Christian Norén

2009-07-10

En av de absolut bästa böckerna jag läst!