Sune och mamma Mysko

Sune stannar hellre hemma med mamma än åker till fjällen med resten av familjen. Han har ingen lust att frysa och bli uppäten av mygg. Men allt det där mysiga som Sune har trott att han och mamma skulle göra blir liksom inte av. Mamma vill hellre gå och shoppa än åka vattenrutschkana. Hon är faktiskt lite konstig ibland. Fast när hon helt överraskande visar sig vara en tuff gokartförare blir ju Sune rätt nöjd ... Ja, Sunes mamma är faktiskt coolare än alla polare! 6-10 år.

Den är SUPPER ROLIG och dramatisk😂🤣

Boken handlar om att Sune är ensam hemma med sin mamma och då händer det knasiga och roliga saker under en vecka.
Jag tycker att om du gillar böcker som är roliga och med mycket text så passar denna bok dig väldigt bra /Nea 4a

Å

År 4 Ekhagsskolan

2021-10-06

Bokens titel: Sune och mamma Mysko
Bokens författare:Sören Olsson Anders Jacobsson

Undersök!
Beskriv huvudpersonen: Sune, mamma , pappa, Rudolf, Karl,Isabelle , Farmor, farfar

När och var utspelar sig handlingen: Handlingen är att det är sommar och dem är ute.

Vilken genre passar boken in i? (fantasy, äventyr, skräck, humor, deckare, vänskap, kärlek, sport, fakta): äventyr

Beskriv!
Berätta vad boken handlar om. Fokusera på bokens problem (det som händer). Avslöja inte slutet: Sune ville inte följa med så där sa han no no aldrig.

Å

År 4 Ekhagsskolan

2021-10-05

Bokens titel: Sune och Mamma mysko
Bokens författare: Sören Olsson och Anders Jocobsson.

Undersök!
Beskriv huvudpersonen: Sune: snuskig, blond, svensk, tjejtjusare. Mamma: mysko, gillar cigarretter, gillar saker om inte Sune gillar.

När och var utspelar sig handlingen: Lite överallt t.e.x: hemma, stan, kyrkan, resturang eller på hotell.

Vilken genre passar boken in i? (fantasy, äventyr, skräck, humor, deckare, vänskap, kärlek, sport, fakta): jag tycker det är äventyr, humor och lite kärlek.

Beskriv!
Berätta vad boken handlar om. Fokusera på bokens problem (det som händer). Avslöja inte slutet: Sune vill absolut inte fjällvandra med familjen.Det är väl inget spännande, och usch för att frysa och bli uppäten av mygg. Nej, då stannar han mycket hellre hemma i stan med mamma. De kan ha det lugnt och mysigt, bara det två. Och så kan de ju göra kul grejer. Titta på romantiska filmer, bada, äta pizza varenda dag…
Det blir inte riktigt som Sune har tänkt sig. Mamma har konstigt nog inte alls samma intressen som Sune. Hon går t.e.x hellre i en klädaffär än åker vattenrutschbana! Dessutom blir hon ganska grinig när hon försöker sluta röka. Men hon kan också skärpa sig! Ja, Sune hade faktiskt ingen aning om att hon kan vara så tuff och rolig. Man vet aldrig vad hon kan hitta på.

Gissa!
Kom på en fortsättning till boken: pappa Håkan Anna och Isabell kommer hem. Sune säger inte vad han har gjort utan han säger att han har haft jätte tråkigt för att dom inte skulle vilja stanna hemma så att dom skulle vara med på allt roligt han har varit med om.

Den var bra.