Stravaganza. Maskernas stad

Hoffman, Mary

| 2006

Ungdomsroman. Pltsligt upptcker Lucien att han egentligen r en "stravagante" - en person som med hjlp av en talisman kan frflytta sig i tid och rum. Prasslande sammet, glittrande masker, politiska intriger och frrdare, en krvande och maktfullkomlig Duchessa - allt detta och mer drtill finns i den fantastiska vrld, Talia, som Mary Hoffman skapat med 1500-talets Italien som frebild. Det doftar ventyr om den Venedigliknande staden Belleza - men ocks stor fara... Stravaganza. Maskernas stad r den frsta i serien om parallellvrlden Talia. Den har vckt mycket uppmrksamhet och ntt en oerhrt stor publik ver hela vrlden. Talia finns ocks p ntet, www.stravaganza.co.ukMary Hoffman r en storsljande engelsk barnboksfrfattare. Hon r ocks barnbokskritiker och en fanatisk Italienlskare, vilket mrks i den lustfyllda Stravaganza-serie. Serien har vckt mycket uppmrksamhet och...

2021-12-19

Spnnande fantasy som man ltt slukar.

2021-12-19

En lttsam fantasybok fylld med mycket spnning. Att den r frlagd till Venedig r ett stort plus. Kan varmt rekommenderas.

2021-12-19

Den frsta boken i serien var en hrlig fantasyroman och den andra r precis lika bra. Den utspelar sig i nutid och i en parallellvrld. Precis som den frsta r den spnnande och man har svrt att slppa taget. Den lever upp till frvntningarna man har efter att ha lst den frsta boken.

Matilda Falk

2011-05-19

Underbar ungdomsbok. Ska lsas med den superfina framsidan som de "riktiga" bckerna har, allts inte pocket utan med omslagspapper, fr den r s underbart vacker :) tminstone var den det nr jag lste boken som 13-ring.

Karin Waller

2009-04-13

Tredje (sista?) delen i Stravaganza hller stilen. Spnnande ungdomsfantasy.