Strandcaféet

Diamond, Lucy

| 2017

Evie Flynn har alltid varit familjens svarta får. Medan hennes äldre systrar växte upp tidigt har Evie försökt slå igenom som sångerska, skådespelare och till och med fotograf. Men inget har lyckats och hon känner hur livet passerar medan hon vikarierar på kontor och lever ett lite för stillsamt liv med sin tråkiga, pensionssparande pojkvän. När Evies älskade moster Jo dör i en bilolycka, ärver Evie hennes strandcafé i Cornwall. Fast besluten att lyckas med något för första gången i sitt liv bestämmer sig Evie för att flytta dit, driva caféet och börja om från början. Men att börja om är inte alltid lätt varken när det kommer till jobb eller kärlek ...Lucy Diamond (pseudonym för Sue Mongredien) är en av Englands mest populära feelgoodförfattare. Strandcaféet är den första delen i hennes serie om Evies liv i Cornwall med romanser, familj och vänskap.

Therese Östman

2020-11-24

Mysig men var lite seg. Fin historia med trevliga karaktärer. Betyg: 3

Ewe xxxxxx

2020-10-27

Väldigt förutsägbar och alldeles för cheesy för min smak. Faller inte riktigt för karaktärerna, känns mer som en saga och inte så intressant.

Josefin

2020-01-15

Lite för omogen huvudkaraktär för min smak men annars lättläst och småmysig ibland.

Katarina Strid

2019-12-29

Perfekt strandläsning! Trevlig och mysig och med humor.

Bra bok 😊🎄🎁

Ä

Älskarattläsa

2018-08-02

Vilken härlig bok! Jag kan varmt rekommendera den..

villa-freja.se

2018-07-01

Strandcaféet är en härlig och välskriven feelgood som kommer att följas av Snöfall över strandkaféet, ännu ej utkommen. Så mysigt. Jag ser fram emot den jul-litt:en, för nu har det verkligen blivit tradition att i november/december läsa trevliga romaner som utspelar sig i juletid.

Agnes

2018-06-26

En riktigt härlig feel-good bok!

Malin Magnander

2018-06-25

2017-10-20

Småmysig feel-good om att gå sin egen väg, hitta sig själv och ev bli vuxen på köpet. Vacklar mellan en trea och en fyra i betyg, men väljer det högre till slut pga att jag gillar Evie och känner igen henne som huvudroll.

Pia Gummesson

2017-07-04

Bra bok med alla fina ingredienser som tillhör en feelgood roman