Stormvarning

Adolfsson, Maria

Det är juletid när en man hittas död på Doggerlands nordligaste ö Noorö. Karen Eiken Hornby kastar sig in i utredningen, lättad över att slippa julfirandet. När ytterligare ett mord sker framträder kopplingar till ett lokalt whiskydestilleri, men Karen oroas mest över om hennes lindrigt laglydiga släktingar är inblandade. Det blir en svår balansgång mellan hennes privata jag och rollen som polis.

Spännande, stark & välskriven!

Stormvarning är den andra boken i den planerade serien om kriminalinspektör Karen Eiken Hornby på Doggerland, en påhittad ö i Nordsjön.

Den första boken heter Felsteg, och här är en länk till min recension av den boken.

Jag tyckte mycket om Felsteg, och jag tyckte lika mycket om Stormvarning.

Miljöerna är väldigt fint beskrivna, och likaså karaktärerna. Och jag ser fram emot att följa Eiken och hennes kollegor och vänner på Doggerland, i kommande böcker.

Rekommenderas absolut, men läs Felsteg först.

Gillar den här! Riktigt bra intrig, lite svår att genomskåda. Karen Eiken Hornby är också en mycket komplex och trovärdig huvudperson. Lite våldsamheter här och där och riktig spänning mot slutet. Kul och lockande miljö i det påhittade Doggerland. Det blir en stark fyra.