Stormvarning

Dansk kriminalroman med intensivt tempo och skickligt sammanvävd intrig Efter ett misslyckats äktenskap har den danska Maja Holm tagit tjänst som vikarierande läkare i en liten norsk kuststad. För att orka jobba dubbla skift och slippa tänka på sin livssituation dövar hon sig med en blandning av läkemedel och rödvin. Men när en av hennes akutpatienter dör grips hon av misstankar. Det är något som inte stämmer. Efter ytterligare två brutala våldsbrott är hon säker på att det handlar om mord, och att allt har ett samband. Med hjälp av Stig, lokalreportern som hon också inleder ett förhållande med, börjar hon undersöka saken. Snart upptäcker hon frågorna är långt ifrån populära, och ju närmare sanningen hon kommer desto hotfullare blir situationen. Michael Katz Krefeld är född 1966 och bosatt i Köpenhamn och Berlin. Han har tidigare skrivet episoder till flera danska TV-serier,...

Eva Bommelin

2012-09-08

Mycket bra spänningddeckare av Michael Katz Krefeld. Spänningen var på topp hela boken igenom. Mycket bra skrivet vill ha nästa bok i min hand

Otroligt dålig, slutade läsa när det var typ 50 sidor kvar. Jag var inte ens nyfiken på slutet.

Eva Sandhammar

2010-11-05

Grovt tillyxade personer och inte särskilt spännande

Maria Larsson

2010-09-14

Ganska tunn intrig. Jag saknar ett driv och en nerv i boken. Personporträtten känns platta och det är ingen bok jag kommer att lägga på minnet.

Tarja Ahlgrén

2010-05-23

Jag är svag för karga Ishavsmiljöer men Krefelds huvudperson, den unga danska läkaren Maja, har också fått ett antal oväntade drag som bidrar till intresset.