Stormsvala

Ny remastrad version! Till New York har de kommit för att hjälpa sina döttrar, som startat ett lyxigt svenskt spa på Manhattan. Hervors dotter Ingrid får ett gåtfullt brev från Sverige och en manlig kund lyckas påverka Hervor så till den milda grad att hon till och med tappar sin förmåga att skåda in i framtiden. Hon hävdar bestämt att hon är utbränd, vilket Mirjam inte riktigt tror på. Mirjam litar inte på den charmige mannen som har tid att vara på spaet ständigt och jämt. Dessutom tar han sig in i deras bostad. Vem är han egentligen och vad gör han i New York? Här är den fjärde boken i serien om Mirjam och Hervor!

Birgitta Olofsson

2018-01-22

Jag kan rekommendera dig att läsa Marianne Cerderwalls böcker om Mirjam och Hervor. Ett gott skratta det kan jag lova dig att du får, Hervor!

Helena Rasmusson

2015-10-16

Söt

Solveig Andersson

2015-09-10

Talbok. Inläsarna räddar en ganska svag historia. Åter lättlyssnad, men de tidigaste av Mariannes böcker gav betydligt mer.

Lilian Lidforss

2015-06-23

Bra, men saknar något!/Lilian

Victoire Marcel

2014-06-16

Hervoooooooor!!!

Marita Ryen

2014-04-01

Bok nr 4 om damerna Hervor och Mirjam. Saknar mer av Hervor och Mirjams "hokus pokus" i denna bok. En charmig bok trots allt.

Å

2013-10-07

Underbar!

Irene Malmeling

2013-08-31

Jag älskar att lyssna på Susanne Alfvengrens uppläsning och gillar att umgås med Hervor och Miriam, men detta var tyvärr den sämsta boken i serien.

2013-07-11

Nä, besviken. Tyckte om de tidigare böckerna om Mirjam och Hervor, som var riktig hängmatteläsning.

2013-07-03

En alldeles underbar mysig bok, minst lika bra som hennes två första böcker! Jag lyssnade på ljudboken och kunde helt enkelt inte stänga av. Hennes tidigare böcker har alla haft samma effekt på mig. Den här boken är både rolig och småspännande. En riktigt mys-bok rättare sagt! Dessutom var det väldigt roligt att få höra från New York.

Det känns faktiskt lite tomt nu när boken är slut. Jag rekommenderar den varmt och ger den en stark femma.

ps. Susanne Alfvengren & Gun Olofsson som läser hennes böcker är värda varsin stor eloge från mig. Deras underbara röster, gör nästan att de här böckerna i längden- vinner på att ha i öronen! Förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge tills Mirjam & Hervor är tillbaks. Hoppas, hoppas, hoppas!

Katarina Nord

2013-06-10

Har läst alla böckerna i serien men denna sista är riktigt tunn. Jag var glad när boken var utläst. Kanske berodde det på att jag lyssnat på de tre andra och uppläsningen varit riktigt bra med två uppläsare.

Pia Stendahl

2013-05-21

Jag är som vanligt lika glad över att få träffa Mirjam och Hervor igen. Jag har saknat dessa två originella och charmiga kvinnor. I Stormsvala får läsaren dessutom lära känna Mirjams och Hervors respektive döttrar och deras makar. Dessa nya bekantskaper är riktigt angenäma.

Jag upplever att själva intrigen är lite tunnare än tidigare böcker men det gör mig inte så mycket eftersom jag trots det njuter av damernas sällskap.

Stormsvala är en sådan där bok som man inte vill ska ta slut. Jag vill att den ska fortsätta för evigt så att jag kan kliva in i Cederwalls berättelse när jag vill.

Författaren bjuder på ett välformulerat språk och mycket humor. Boken bjuder på en del spänning också som extra krydda.

Har du inte läst Cederwall än så rekommenderar jag att du gör något åt det. Att läsa hennes böcker gör mig glad!

www.bokbrus.se har jag samlat alla mina ljudboksrecensioner.

2013-05-15

Det här är den fjärde boken av Marianne Cederwall om vännerna Mirjam och Hervor. Jag har läst dom tre tidigare, och tyckt mycket om dom. Här är en länk till bok nummer tre, ”Spinnsidan”, där det också finns länkar till bok nummer två, ”Svartvintern”, och bok nummer ett, ”Svinhugg”.

Jag tyckte även om ”Stormsvala”, men tyvärr inte alls lika mycket som dom tre tidigare. Kan egentligen inte säga varför, utan det är mest bara en känsla. Boken var i och för sig helt okej, men kändes mest bara som ”jaha”. Den gav mig ingenting, och sa mig ingenting. Även om den absolut inte på något sätt var dålig.

marlenes. nu

2013-04-06

Bättre än förra "Spinnsidan" gillar dom båda damerna och Uppläsarna är perfekta

Emma Kindholm

2013-04-04

Hyfsat men något saknas. Känns inte riktigt lika bra som tidigare tre böcker. Vet inte om det är för att det utspelar sig i Usa? Mjaa..

Kickie Boman

2013-03-22

Älskar att lyssna på de här mysiga historierna, mest tack vare de underbara dialekterna på uppläsarna :-)

My.loved.books

2013-03-17

Otroligt bra bok! Den fjärde om vännerna Hervor och Mirjam; längtar redan efter femte boken! :)