Stormen kommer

Hunter, Erin

| 2016

ENDAST ELD KAN RÄDDA VÅR KLAN. I Åskklanens läger är ingenting sig likt. Som förstekrigare försöker Eldhjärta få klanen att återhämta sig efter Tigerklos förräderi, men förutsättningarna är inte de bästa. Skogens katter plågas av vattenbrist och sjukdom till följd av en outhärdlig värme. I svåra tider krävs lojalitet och pålitlig vänskap, men ibland slutar vänner vara lojala och ibland övergår vänskap i djupare kärlek. Hjältemod, vänskap, maktkamper och svek - krigarkatternas hårda liv fascinerar läsare över hela världen. Warriors-serien har blivit en jättesuccé med över 20 miljoner sålda böcker. Stormen kommer är den fjärde boken i Warriors-serien. Fortsättning följer i Det svåra valet.ERIN HUNTER är ett författarkollektiv bestående av de erfarna barnboksförfattarna Kate Cary, Cherith Baldry, Tui Sutherland, Gillian Philip, Inbali Iserles och Victoria Holmes.Sagt...

Veritasböcker

2024-02-04

Jättebra och spännande fantsy bok!!!

Jag tycker att den här boken var spännande. Mycket hämnd och blod.
Bra bok om man gillar djur och spänning. /Olle

Warriors är en bok som handlar om katter och massor av bråk. Det är katterna som bråkar hela tiden och femmans kapitel är väldigt bra. Läs den! /Tyra

Boken är väldigt bra och välskriven, den beskriver miljöerna bra vilket gör att man lättare lever sig in i boken. Serien är väldigt bra, jag har redan läst denna bok men den är fortfarande lika bra! Jag rekommenderar verkligen boken!

Jag tycker att den är spännande, läskig, mycket slåss och sorgligt. Den här boken är bra före se som gillar katter och fantasi böcker.🐈🐈‍⬛😸

Filip Milton

2021-12-08

RIKTIGT bra bok.

Rost hoppar ut från staketen. Ute i skogen hittar han några annorlunda katter! Den modiga Rost går med i åskklanen. Han blir döpt till Eldtass av han vackra päls. Han träffar andra lärlingar som gillar honom, Korptass och Gråtass. Den här boken är sssssåååååå brraaaaaaaaaaaa!!!

2021-11-30

Woooo ennu en fantastisk bok med Svarttass blåtass och lejontass. Blåtass hittar en pinne med rivmärken på och när han drar sin tass över den kan han höra röster. Om jag fick ge denna bok ett betyg från 0-10 skulle det vara 10/10 /4Bs warrior fan

2021-11-22

super bra bok den är väldigt spänande

En jättebra bok. Den är så spännande man vill bara läsa mer mer och mer!!!!!!!!!!!

Jägare som letar efter nya platser. Gon heter huvudpersonen 183 sidor 5/10

Aksel yngström

2021-10-21

rolig och spännande bok och rekommenderar mycket boken

Aksel yngström

2021-10-21

rolig och spännande bok och rekommenderar mycket boken

Den handlar om en katt som heter rost som går med i en katt- clan och får namnet eldtass. Det är den bästa boken ever!!!!!!!!!!!!!!

Järnåkraskolan 4a

2021-10-18

bra och rolig bok rekomenderar till de som gillar katter

En fantastisk bok som är både spännnande äventyrlig och mycket blod

En superbra och super spännande bok. För dom som gillar hjälte mod svek och blod.

ISGR 4B

2021-10-06

Warriors handlar om katter som slåss för sitt territorium och mat.Det finns 4 olika klaner.jag rekommenderar den. Den är väldigt bra.

Dessa böcker är såååååå 👍BRA👍. Jag reckomenderar Warriors böckerna, men de är bäst om man läser från första början. 10/10💕💕💕

2021-10-01

En jöttbra Warriors-bok. Det är så spännade med den nya skogen och jag undrar vad som kommer att hända nu. Dessutom så undrar jag vad profetsian "Innan det kan reda frid kommer blod spillas och sjön färgas röd" innebär. Jag bara längtar tills att jag ska läsa nästa bok i serien.

Bra bok

I denna bok finns vänskap, svek, mord och äventyr. Warrios är en perfekt bok för dig som gillar spännande böcker och lite halv läskigt.

Denna bok handlar om olika katter. Typ som Grårand och Silverstråle

Denna bok handlar om olika katter som lever i vildmarken. Jag tycker att boken är spännande, rolig och fantastisk. Ps i denna bok fins svek, mod, vänskap och äventyr.

Järnåkraskolan 4a

2021-09-28

bra bok gillar katter

den är perfekt,Grårands och Eldhjärtas vänskap är verkilgen stor

den är perfekt

En bra bok serie för kattälskare

2021-09-21

Första boken i andra profetsian den är väldigt bra men de hoppar ganska mycket mellan ödets timma och midnatt

2021-09-21

Värdens bästa bok serie om fu har kommit så här långt i serien så tyvker jag att du ska fortsätta.

2021-09-21

En jättebra, spännande bok. Den handlar om hur Törnklo från Åskklanen får en profetsia från stjärnklanen och behöver ge sig ut på ett farligt uppdrag.

2021-09-21

Den här boken handlar om grårand och silverstråle

2021-09-21

Det var en helt fantastisk bok och författaren beskriver allt så himla bra. Jag hoppas att många fler kommer att få upp ögonen för den helt fantastiska Warriors-serien. OBS, detta är del tre och inte del 1.

2021-09-21

En bok om katter spänning vänskap svek och maktkamper

2021-09-21

En väldigt bra bok för dig som gillar spänning djur och natur

2021-09-21

En spännande bok om hur Eldhjärta och hans bästa vän Grårand lever i åsklanen. Jag tycker att boken var spännande och intresant och jag undrar vad som kommer att hända gällande Tigerklo. Jag tyckte verkligen mycket om den och hoppas att fler ska läsa den och känna som jag.

jag ger den 5 stjärnor för att det handlade om en katt som ville ut i det vilda och jaga och sen blev han en medlem i en klan med katter som slåss med andra katter i bland.och så finns det 4 klaner och så har dom fredliga ting som det
hette super spännande.

Jag tycker att boken är bra för att den är spännande med action och djur. Jag rekommenderar den för folk som gillar katter och äventyr.

Anders Eriksson

2021-04-09

Välskriven och spännande (som tilltalar både vuxna och barn!)

senior reporter

2018-03-18

Jättebra bok. och spännande om olika kattklaner. Som ses i skogen. För alla över ca 10 år gammal.

Underhållande, spännande och fängslande!

2017-01-20

Det som först lockade mig var omslaget...så vackert.
En bok som riktar sig till barn 9-12 år men som även jag 60+ hade behållning av. Om krigarkatter, healingkatter, drottningar med ungar, lärlingar m.fl.
Om olika klaner som vaktar sina revir, krig och makt. Men också om sammanhållning, tillit och vänskap. Naturligtvis är den också sorglig när en favoritkisse dör, kanske i strid. Men den har också ett empatiskt och fint sätt att ta hand om detta.
Faktiskt så pass spännande o fin att jag kommer att fortsätta med nästa del.

Spännande och fängslande!