Stormblomma

McKinley, Tamara

| 2002

En ny bok av succéförfattaren till Matildas sista vals och Jakaranda! Claire har lämnat livet på den australiska landsbygden för studier och karriär i Sydney. Hon utbildar sig till veterinär och ska just börja arbeta på en prestigefylld mottagning då hennes moster Aurelia kallar hem henne till boskapsfarmen i norra Queensland. Claires relation med familjen är inte den bästa, särskilt inte förhållandet till modern – den dominanta Ellie. Ellie inser att hon skjutit upp återföreningen med den äldsta dottern alltför länge. Men hon har haft svåra minnen att tampas med, och nu måste hon avslöja sin mörka hemlighet. Hon kan bara hoppas att hennes familj är tillräckligt stark för att klara av den annalkande stormen.

En underbar berttelse

Den bsta boken jag lst , hennes bcker r underbara ,

Katarina Strid

2015-02-28

Trevlig bok, man lngtar till Australiens vidder! Intressant historia.

Inger Mrtenson

2011-12-07

En fantastisk historia som utspelar sig nu och d i Australiens outback.

Linda Gustafsson

2011-11-02

Carina Friberg

2011-06-17

Strcklste boken. Den r lttlst, underhllande och spnnande. Gillar alla bcker frn denna frfattare.

Ulrica Sandell

2011-04-06

Gillar allt frn denna frfattare.

S S

2011-03-23

Vldigt bra bok. Genom hela boken led jag med Matilda och beundrade henne samtidigt. Vdigt vl skriven.

Merja A

2010-12-23

Strcklste boken. Den r lttlst, underhllande och spnnande.

2010-07-25

Mycket bttre n jag trodde.

Mina Bcker

2009-09-16

Klassisk slktkrnika. Blir dock mycket upprepningar och slitna uttryck. Inget nytt under solen.

2009-09-02

boken fr mig att lngta tillbaka till Australien... det r dess frmsta bedrift... i vrigt r boken frutsgbar om krlek o ett hrt liv p landsbygden... tillrttalagt o vackert, ibland knns det gott med sdana bcker ibland bllir det bara ett jaha...

Charlotta Petersson

2009-08-26

Min absoluta favorit bok! Lste den i ett streck p Magaluf fr 4 r sedan. Sambon fick vnta p middagen eftersom jag bara skulle lsa klart den frst.