STORM FRONT

Butcher, Jim

| 2000

Lost items found. Paranormal Investigations. Consulting. Reasonable rates. No Love Potions, Endless Purses, or Other Entertainment. Harry Dresden is the best and technically the 'only' at what he does. So when the Chicago P.D. has a case that transcends mortal capabilities, they come to him for answers. For the 'everyday' world is actually full of strange and magical things - and most of them don't play well with humans. That's where Harry comes in. Takes a wizard to catch a - well, whatever. The first six Dresden files novels will be published over three months - a great introduction to Harry Dresden, a modern-day wizard who manages to get into some seriously tricky situations.

Sanna Axelsson

2014-11-24

Jag såg en del avsnitt av TV-serien, och gillade dem. Hade lite för höga förväntningar på böckerna... Det började bra, för jag gillar språket/berättar stilen, men det blev bara sämre och sämre.
1) Totalt ointressant story
2) Varje gång en kvinna nämns i boken måste han tvångsmässigt beskriva hennes kropp, hur sexig och snygg hon är på en skala, osv. Sjukt tröttsamt.
3) Monstret/demonen är så otroligt töntig och det blir bara tramsigt!?
Nej!!!

freddy johansson

2013-03-04

har vart sugen på den här serien i en antal år.men aldrig läst serien förräns idag.het skumt ja vet.det handlar om en och den enda trollkarlprivatdektevin harry dressden som gör är konsult till polisen.dem möter dubbelmord.ja ni kan läsa handlingen.språket i boken är riktigt bra faktiskt.inte det här torra skrivade som man ofta möter i fantasy böcker.det är en lättsamt läsning.men ändå mycket rolig.många citat ur boken som ja kommer komma ihåg.böckerna i serien är fristående vad ja har hört.så man kan läsa en bok där och vänta nån månad om man vill och läsa nästa del som är fool moon.det är på engelska.tror inte boken hade blivit lika bra om det hade vart översatt till svenska.mycket av språket hade försvunnit.vilket hade minskat på betyget.harry är en rolig karaktär.men är det nåt nytt under solen?nej.det är det inte.det är ingen fantasy som kommer förändra genren.men som sagt.den är mycket bra så den får fyra tummar upp av mej

Jimmy Ahlberg

2011-08-21

Förstår nog inte alls humorn i den här boken. Hade inte förväntat mig någon komedi.

Dejan Trajkovski

2011-06-07

Jim är min absoluta favorit när det gäller nutida författare. Boken är lite noir, lite deckare och en del magi, Men framför allt är huvudkaraktären helskön och rolig, samtidigt som storyn är spännande. Jag rekommenderar varmt hela serien.