Storlek 37

Rudberg, Denise

| 2004

Singeltjejen Laura har ett attraktivt jobb inom musikbranschen, hon är ytterst medveten om sitt utseende och hon älskar Stockholms uteliv. Men bakom fasaden är Laura en rotlös själ, som ständigt slits mellan vardagen i Sverige och sin förmögna familj i New York. Under ett familjebröllop krockar Lauras två världar dramatiskt och hon flyr hem till Sverige hals över huvud när ryktet sprids att hon har alkoholproblem. Laura känner sig missförstådd och är osäker på hur hon ska förhålla sig till sin judiska familjs krav på att slå sig till ro i USA och hitta en lämplig man. Laura börjar ifrågasätta sig själv och inser att hon måste välja åt vilket håll hon ska gå. "förbaskat underhållande och full av glamourösa referenser ? en svensk Jackie Collins" Aftonbladet "härligt smaskig, jetsetaktig och full av intriger" Svensk Damtidning "Häftig, rolig, råfräck" Vecko-Revyn...

Isabelle Isabelle

2018-04-26

Kul och enkel att läsa. Handlar mkt om Stockholm!

A H

2016-09-28

Så härligt med en bok utan pekpinnar och politik.

Linda Sonnvik

2015-03-18

En perfekt chick lit-bok. Lite extra kul då jag kunde känna igen mig i musikbranschmiljön. Mycket feelgood.. Bästa jag läst av författaren än så länge.

Sussie S

2014-11-01

Hade väntat mig nåt i den stilen.. undrar hur många kända märken på kläder o skor som hon lyckats få med? Lite patetiskt.

Maritha .

2014-09-27

Sanslöst dåligt språk, platta och osympatiska karaktärer samt meningslös namedropping av märken. Tråkigt.

Hedvig Marklinder

2014-04-02

Den var vad jag hade förväntat mig. Ganska så förutsägbar, lättläst och med ganska uttjatade karaktärer. Det finns så många böcker som dessa och är väldigt goa att läsa om man vill ha något lättläst att läsa i en solstol, inte mer än så. Helt okej men lite grovt språk för min smak emellanåt.

Ellinor Karlberg

2014-01-07

Nä alltså. Störande karaktärer, tråkigt språk och förutsägbart. Duger som snabbläsning på flyget.

Louise Olsson

2013-06-23

Mycket bättre än vad jag trodde! Lite konstig ibland men helt okej

Helena Almqvist

2012-12-04

Meningslös

Izabela Horn

2012-10-19

Tråkig och omogen bok , mycket lätt läst med simpel text , en bok för yngre läsare

Amelie Adrielsson

2012-01-27

Shit... såååå boring! Boken har inget sammanhang för fem öre. Det är ett enda hattande fram och tillbaka från början till slut. En massa konstiga svängningar som inte tillför historen något och inte heller för den framåt. Rudbergs absolut sämsta bok!

Charlotta CG

2010-10-07

Den tristaste av Rudbergs alla böcker - man får ingen som helst förståelse för huvudpersonens liv (hittar inget trevligt att hänga upp sig på) och New York är inte lika kul att läsa om som Stockholm i dessa sammanhang så tillsammans med det väldigt enkla språket blir det mest trist.

Natalie Nordström

2010-04-08

seg och kass story. dåligare slut.

Mia Dahlstrand

2009-08-11

2007-12-20
Laura gör ett val. NY eller Stockholm. Rolig och underhållande.

Karin Karlsson

2009-07-10

Jag älskar den här typen av böcker, lättläst, okomplicerat och underhållande!