Stora naturboken

Klinting, Lars

| 2022

Lär dig känna igen och se skillnad på olika löv och fåglar. Förstå hur insekter hjälper blommorna och alla växter. Lär dig se vilka djur som varit framme genom att titta på spår och bajs. På ett intresseväckande och lättillgängligt sätt förmedlar boken viktiga grundkunskaper om våra vanligaste fåglar, insekter, däggdjur och träd. Helt enkelt allt du vill veta om våra svenska djur och vår natur. Lars Klintings naturserie har älskats av barn i över tre decennier och kommer nu för första gången i en maffig samlingsvolym med fyra böcker i en - en riktig naturbibel. Författaren är flerfaldigt prisbelönt för sina naturböcker, bland annat med Elsa Beskow-plaketten. Innehåller Första fågelboken, Första insektsboken, Första trädboken och Första djurboken.

AC;
Stora naturboken är en fin och strukturerad faktabok med ljuvliga illustrationer. En bok som kan läsas precis som en faktabok eller uppslagsbok eller vid nattning. Välj något att läsa om och diskutera det. Boken är dessutom i en bra storlek så kan enkelt tas med i cykelkorgen eller ryggsäcken för egna utflykter.

Om man tittar på illustrationerna ser alla djur lika stora ut men i texten kan du se hur stora de är i verkligheten.

Boken tipsar oss också om att ta oss ut i naturen tidigt på morgonen eller sent på kvällen. En bok som är gjord för äventyr. Man vill bara ut och leta upp en tall eller ett spår av något slag.

Boken passar lika bra på förskolan, skolan eller hemma. Rekommenderas varmt.