Stora boken om Sandvargen

Lind, Åsa

| 2006

Den här fantastiska högläsningsboken vill vi på Adlibris tipsa lite extra om. Samlingsvolymen har blivit en självklar förskolefavorit och med ett vackert, lite filosofiskt flytande språk passar boken lika bra för 5-åringen som för 7-åringen. Fin samlingsutgåva med de tre underbara böckerna om Sandvargen! Perfekta godnattsagor och stor litteratur för de små. Sandvargen är Zackarinas bästa vän. Han finns alltid där när hon behöver honom, han svarar tålmodigt på alla hennes frågor och han är aldrig rädd. Och så är han rolig och lagom äventyrlig! Sandvargen - the one and only, en sådan fantastisk varelse som vi alla behöver! "Åsa Lind förmedlar fingertoppskänsligt det lilla barnets världsbild och tankekraft ... Det är också en ovanligt vacker bok." Opsis Kalopsis "Det är med glödande och sjudande språk som berättelserna växer fram, lika mycket klarspråk som poesi." Sydsvenska...

Forsenskolan 4B

2021-11-17

En bok för lite mindre! Rekommenderar från 8 och neråt

Detta är en fin bok som vi plockar fram varje sommarlov och läser. Det har blivit en klassiker för oss.
Vi tycker om att boken inbjuder till samtal och nya saker kommer upp varje gång. Dessutom är det fina illustrationer.

Sandra Henningson

2015-05-01

Helt enkelt underbar!

Karin Almén

2015-03-26

En jättefin högläsningsbok!Älskar den!

felicia liewendahl

2014-06-03

det är en bra bok som är spännande jag gillar den boken

Sam Berling

2013-08-08

Sandvargen bor i sanden. Zackarina och Sandvargen är bra vänner och de är snälla mot varandra och de pratar om roliga och viktiga saker. Blåmärken är modighetsmedaljer - det brukar jag tänka på när jag får nya blåmärken.

Carina Rejmus Cohen

2013-01-23

En fantastiskt fin bok. Uppskattade Sandvargen lika mycket som min då 5-åriga dotter vid högläsningen innan nattning.

Lotta Berling

2010-08-01

Åsa Lind lyckas verkligen berätta ur barnets perspektiv. Det är filosofiskt, fint och fantasifullt. Tillsammans med Sandvargen funderar Zackarina över bland annat arbete, blåmärken, språk, oändligheten, sprattel i benen, mörker och tjat. En bok för alla åldrar; min tvååring hade tvärs emot mina förväntningar tålamod att lyssna när jag läste högt, jag som är 33 njöt även av att läsa tyst för mig själv och på biblioteket har jag träffat flickor i tioårsåldern som letade efter fler böcker om Sandvargen.

Emma Salomonsson

2010-04-16

Har du ett barn i högläsningsåldern hemma så skynda dig till bokhandeln efter denna skatt. Den berikade hela min familjs liv i en månad. En bok som inte minst får oss som föräldrar att tänka efter hur ett barn kan uppfatta våra ord och handlingar. Lagom långa kapitel och många stunder av skratt och eftertänksamhet.