Stor magi : leva kreativt utan rädsla

Gilbert, Elizabeth

Människor i alla åldrar och samhällsklasser har i åratal inspirerats och tagit lärdom av Elizabeth Gilberts böcker. Här delar författar sin visdom och ger sitt unika perspektiv på att vara kreativ genom att gräva ner sig i sin egen process. Var beredd på storartade insikter om inspirationens mystiska natur. Gilbert ber oss att omfamna vår nyfikenhet och släppa taget om det onödiga lidandet. Hon uppmuntrar oss att upptäcka de konstiga juvelerna vi alla har inom oss. Oavsett om vi funderar på att skriva en bok, göra konst, hitta nya sätt att hantera utmaningar i vårt arbete, ta tag i en sedan länge uppskjuten dröm eller helt enkelt ingjuta vardagen med mer mindfulness och passion. Stor magi öppnar en ny värld full av förundran och glädje.

Martin Ljungqvist

2020-07-12

Den här boken är som ett varmt långt peptalk om att hålla på med någonting kreativt. En slags romantisk och magisk syn på idéer, blandat med en konstruktiv och sund inställning. Om kreativitet för att man gillar det och inte för att uppnå yttre faktorer. Om inre motivation. Som mindfulness för kreativitet. Rikligt kryddad med anekdoter och historier från hennes eget skrivande och andra kreativa människor som hon känner. Påminner mycket om hennes TED-talk om att inspiration har sitt eget liv. Elizabeth Gilbert slog igenom stort med romanen "Eat, pray, love". Rekommenderar denna boken om kreativitet starkt!

M E

2019-01-06

Fick väldigt många insikter av denna bok.

Isabelle Vennerberg

2018-02-09