Stld av babian

Anna Karolina

| 2014

Adnan har just avtjnat ett straff fr grovt narkotikabrott. Nu mste han skaffa stlar snabbt fr att betala sina skulder. Magnus r kriminalkommissarie och balanserar p lagens grnser i sin jakt att stta dit buset. Han r svag fr kvinnor. Amanda r nyklckt polis. Hon har valt yrket av ett vldigt personligt skl: systerns sjlvmord. Ngra r ansvariga. Och de ska f betala. Tv mn ligger verst p listan: en kriminell och en polis. Hon r beredd att offra allt. Anna Karolina har jobbat som polis i Stockholm och Malm sedan 2001. Stld av babian r en ovanligt mogen deckardebut om grnslandet mellan rtt och fel, om sex, lgner och maktspel i polisens korridorer och den undre vrlden i Stockholm.

Anita H

2017-06-16

Mycket bra.

Marina Pedersen

2016-10-10

Kanon

2016-06-25

Den här boken fick jag med mig från bokmässan 2014. Jag hade hört talas om den innan, men tyckt att den nog inte alls var för mig. När sedan författaren själv satt inne på bokbloggarmingelt och signerade så bestämde jag mig till slut för att jag ju i alla fall kunde chansa. Många har lovorden varit. Ändå har den blivit stående oläst i nästan två år. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2016/06/stold-av-babian-av-anna-karolina.html

2016-06-08

Jag har blandade sikter om den hr! Det r s nra en 5:a men frlorar lite i tempo i mitten. Men nd vldigt bra!

Kerstin Hellgren

2016-06-02

En bok jag strcklste. Bra ven om det r mycket vld och otck sex.

2016-03-21

Spnnande, driven historia dr frfattaren synes ha mycket god inblick i polisirt arbete. En del absurditeter, lite verdrivet sprk och i en del fall, t ex dagboksavsnitt, lite barnsligt, eller snarare tonrsaktigt sprk och tankar, drar ner. Men det r en lovande, stark debut.

Matilda Gunnarsson

2016-02-05

Bland det bsta jag lst. Spnnande, smart uppbyggd intrig och initierat polisarbete. Mer tack!

Jennifer Tydn

2015-08-22

Snabb och underhllande skriven

2015-07-26

(Den hr boken var en av dom tretton bcker som jag lste under mina tv semesterveckor i Turkiet. Skriver lite kortare och enklare omdmen p dessa bcker, mot vad jag brukar gra p dom recensionsbckerna som jag vanligtvis lser.)

Den hr boken hade jag hrt mycket gott om, och den motsvarade verkligen mina frvntningar. Mycket konstig titel p en svensk deckare, men den fr s smningom sin frklaring.

Debuterande frfattare, som har jobbat som polis, s hon vet ju vad hon skriver om. Det ska tydligen bli en serie bcker, och jag kommer helt klart att flja polisen Amanda i fortsttningen, fr jag tyckte att boken var vldigt bra.

Rekommenderar absolut boken till alla deckarlskare.

Elin Niklasson

2015-06-13

Sjukt bra! Som en blandning mellan GW:s bcker och kapten klnning

2015-06-08

Spnnande och trovrdig debut. Karaktrerna berr, vcker knslor. Mycket bra.

2014-08-23

Den är bra...spännande, jag blir arg över mansgrisen till kriminalkommissarie och har blandade känslor för Adnan. "Som man bäddar får man ligga"...
Att lillebror dras in ...hur lätt är det inte att allting bara blir fel...Utmärkt debutroman.