Stjärndamm

Wilderäng, Lars

| 2016

Den actionfyllda och avslutande delen i Stjärntrilogin "På väg att bli en klassiker i genren." - Skånska Dagbladet Den civilisation som sakta men säkert byggdes upp igen, 10 år efter Nedsläckningen, är nu krossad. Inga kulor i världen kunde skydda dem mot den fiende som var nära att förinta dem alla. Och som visade sig vara värre än den mest fasansfulla mardröm. Några av de få överlevande har åter samlats på Carlstens fästning, fångade som råttor och omringade av hotfullt svarta ögon. Det måste finnas ett sätt att stoppa det här hotet, om det så är det sista de gör. Frågan är bara hur de ska ta sig ur sin fångenskap, och om det finns fler överlevare där ute?

Bjarne Johansson

Gunilla Jönsson

2017-08-05

Jag gillade verkligen slutet

2017-07-22

Tappar av från de andra, och tycker fortfarande att det känns lite för militärromantiskt för min smak. En del intressanta delar men för det mesta är det svag läsning.

Johan Pihel

2017-06-29

En bra sommarläsning, karaktärernas sinneliv är något mer utvecklat och det lyfter läsningen. Jag är osäker på vad jag tycker om inblickarna i antagonisternas mindset, å ena sidan är det bra, det ger djup, men å andra sidan gör de små hintar som ges att jag vill ha mer bakgrund.

Christer Ekelund

2016-12-15

Alla tre böckerna är väldigt bra. Kul att läsa denna genre där historien utspelar sig på Västkusten.

Ola Janåker

2016-09-26

Svagaste delen.

Åsa Carlsson

2016-08-25

Lika bra som föregående böcker i trilogin. Fulladdad med spännande action-avsnitt. Men slutet (efter epilogen) upplevdes otroligt komprimerat, alltför mycket på för få sidor. Läs mer: http://ibokhyllan.blogspot.se/2016/08/stjarndamm-av-lars-wilderang.html

Thomas Lövdal

2016-08-21

Alltså..jag har älskat Wilderängs alla böcker..och läst ut dem på max en vecka, hans första bok lästa jag på 2 dagar för den var så bra. Men denna fick jag kämpa mig igenom trots att jag accepterat grundstoryn så är jag klar först nu..bitvis grymt bra..men inte på totalen.. Jag rekommenderar starkt att alla ska läsa första boken - Stjärnklart men sen kanske stanna..förstår dock att man vill läsa mer, jag längtade till bägge släppen! Tyvärr märks det att han påbörjat research för ny serie, känns som han bara vill avsluta och börja med nått nytt..