Östermalm?Rivieran tur och retur - Följ Pauline under tre intensiva veckor med mord, lägenhetsjakt och spännande dejter

Sjöman, Helene

Pauline letar efter en etta, som kan förvandlas till en tvåa och den måste ligga på Östermalm i Stockholm. Att den ruskigt attraktive Lorentz är gift får bli ett senare problem, men nu har även Mr Perfect i form av Didrik oväntat kommit med i bilden. Och under bad- och shoppingsemestern i Nice inträffar ett mystiskt dödsfall. Pauline har mycket att fundera över, förutom sitt juristjobb, men har lyckligtvis både underbara vänner och sin härliga familj vid sin sida.I feelgood-deckaren Östermalm?Rivieran tur och retur får vi följa Pauline under tre intensiva veckor med spännande dejter, massor av kompisar, kul shopping och hektiska arbetsdagar som jurist. Där ryms också en rad intressanta relationer, lägenhetsjakt och ett mord.Helene Sjöman är uppvuxen på Östermalm i Stockholm, bor alltjämt där och har även anknytning till Nice. Hon älskar att spendera tid med sin stora familj. Till vardags...

Pia Gummesson

2019-08-12

Denna bok om Paulines liv berör mig mycket.Väldigt drivande skrivet med detaljer som är perfekta om kläder och färger i boken.Spännande och kärleksvibbar.Älskar denna första bok av Helene Sjöman,ser fram emot nästa bok.

Jan Larsson

2019-08-01

En feelgood-roman med deckartvist och ett driv som gjorde den svår att släppa. Jag fastnade verkligen för huvudkaraktären Paulines naturliga och spontana personlighet. Dessutom i härliga och levande miljöer. Ser fram emot uppföljaren!

Nina Hansson

2019-07-10

"Östermalm-Rivieran tur och retur", är en feelgood deckare skriven av Helene Sjöman. Utgiven av Jure förlag. Det är författarens debutroman och den här boken tyckte jag var jätte kul att läsa. Jag gillade verkligen huvudpersonen. Jag tyckte hon var gullig mot sina nära och kära. Intrigen var spännande och hållbar. Man får följa med huvudpersonen både på trevliga dejter och när hon letar lägenhet på Östermalm. Man får också följa med henne till Nice i Frankrike. Det utspelar sig under tre intensiva veckor. Hon hinner även att shoppa och umgås med familj och vänner. Den här debutromanen kan jag verkligen rekommendera och ger den högsta betyg.