Stenträdet

Einhorn, Stefan

| 2013

Tankeväckande thriller om jakten på mänsklighetens räddning.En sen kväll kallas psykiatern Daniel Weiss till sjukhuset på begäran av en patient. Mannen tycks lida av religiösa vanföreställningar och hävdar att människan inom kort riskerar att utplånas från jordens yta. Till en början lyssnar Daniel skeptiskt till hans berättelse, men misstron förbyts i skräck när patienten plötsligt skjuts ihjäl inför hans ögon. Förövaren försvinner spårlöst, och snart tvingas Daniel inse att mannens ord kan vara sanna. Att han är utvald att finna det enda som kan rädda mänskligheten det mytomspunna livets träd.Stenträdet är en tankeväckande thriller om konsekvenserna av att blint följa sin egen över-tygelse och om människans behov av att söka svaren på de stora frågorna.__OM Änglarnas svar, Stefan Einhorns tidigare roman:2012 nominerades Änglarnas svar till Stora Ljudbokspriset. Även den i en uppläsning...

Susanne Andersson

2018-08-27

Näääää vilket botten NAPP👎😳☹

Johan Arvidsson

2015-07-11

Så jäkla kass. Jävla wannabe-djup och teologisk och ful. Den är förutsägbar trots den smått speciella historien. Kunde ha varit såååå mycket bättre. Sista meningen får mig att kräkas.

Tarja Ahlgrén

2013-09-17

Einhorn överraskar, det här är en rätt bra svensk variant av Da Vinci-koden. Skulle passa ypperligt som underlag till långfilm.

Lina Zackrisson

2013-09-11

Konspirationsroman à la Dan Brown med existentiella frågeställningar à la Einhorn. Förvånande och ganska spännande.