Stenkistan (Bok+CD)

Widholm, Annika

| 2017

Sommarlovet har just börjat när Lukas hittar en dödskalle. Kanske har det någonting med den mystiska jägaren att göra? Eller flickan som försvann spårlöst för många år sedan? Han bestämmer sig för att ta reda på vad som verkligen hänt. Sen är det ju det här med Jenna och Felicia. Vem är han egentligen kär i? Hegas böcker ? lätta att läsa. Svåra att motstå!

Klass 4C, Ryaskolan

2021-12-10

Rekommenderar boken till någon som gillar spännande böcker!

Gullis lästips

2017-09-06

Stenkistan är en riktig sommarthriller med en blandning av actionfylld spänning och nervkittlande kärleks bekymmer.

Boken är en riktig sommardeckare och bladvändare som är spännande och lättläst för ca 9-12 åringar.
Men passar även bra som högläsningsbok för ca 8-10 år.

De fantastiska illustrationer med väldigt levande och karaktäristiska drag som förhöjer spänningen i boken som är illustrerande av Lukas Svedberg.
När jag ser på bokens framsidan tycker jag att den verkligen kan locka till en spännande läsning.

Då min erfarenhet av en boks framsidan är lika viktig som innehållet. Då som oftast barn och unga lockas mer av att ta en bok som har en bra framsida.

Lika viktigt är det att inte ha för mycket text på baksidan om boken, men det ska även locka till läsning utan att avslöja för mycket i texten och här har författaren lyckats med det konststycket.

Boken var bra och lika spännande som jag trodde den skulle vara, dock hade jag lite svårt att komma in i boken i början då berättelsen kändes som den försvann när författaren gjorde en djupdykning i faktan kring skelett och hur och vad en osteolog gör, men sen kunde jag inte släppa boken ifrån mig.

Helt okej 😊