Stenbrons hemlighet

Wren, J. F.

I  sin säng hemma i Bromma vaknade Agnes med ett ryck, något hade väckt henne. Försiktigt smög hon fram till fönstret och kikade ut bakom gardinen. Mörkret var kompakt. Något gult glimmade till bakom den lilla syrenbusken. Vad var det? Agnes blundade en kort stund och öppnade sedan ögonen igen. Det gula skenet var borta.I Nazarien gick den mörke despoten omkring i sitt svarta palats. Naz-Halham var ursinnig. Än en gång hade hans utsände misslyckats, men den här gången skulle han få sitt straff. Imorgon skulle Naz-Halham personligen skära ut hjärtat ur mannens bröst och offra det. Den allt mer vansinnige kungen fick ett demoniskt leende på sina stela läppar.Stenbrons Hemlighet är den första delen i serien Sägnen om Amornia. En spännande och fantasieggande berättelse om kungar, magiker, gudar och en helt vanlig flicka som får vara med om en resa som ingen annan.

Linda Andersson

2019-08-21

Jag har läst Stenbrons hemlighet av J.F Wren, första delen i Sägnen om Amornia. Boken genomsyras av spänning, magi, gudar och onda makter. Huvudpersonen Agnes är en till synes helt vanlig tjej, men när hon fyller femton får hon veta att det finns en annan värld, och att hon är utsedd att uträtta storverk där. Ledd av sin farmor Astrid tar sig Agnes till Amornia, och där börjar det stora äventyret.
Jag tyckte mycket om denna bok, en bok som borde passa både gammal och ung. Spänningen byggs upp kontinuerligt för att till slut lämna läsaren med en stark längtan efter uppföljaren (som ännu inte är släppt). Detta är en bok som är svår att lägga ifrån sig, med korta kapitel och snabb händelseutveckling. Och väldigt många, mer eller mindre charmiga, karaktärer. Lyckligtvis finns det, förutom en snygg karta över Amornia, ett persongalleri i början av boken. Gillar ni fantasy och magiska världar är detta en bok för er.

Jan Beijervall

2019-06-17

Boken är välskriven och lättläst samt mycket spännande. Man vill gärna veta vad ska hända härnäst där ett kapitel slutar. Tycker därför det är bra att kapitlen är korta så man lätt kan ta ett eller två till. Trevligt också med den fina kartan över området som boken handlar om. Väntar med spänning på fortsättningen. Ska nog kolla in stenbron i Hova vid tillfälle. Detta är skrivet av Jan B

2019-06-04

”Stenbrons hemlighet” av J.F. Wren är en bok om det goda och det onda. Jag läser inte mycket fantasy, det är egentligen inte min genre, men denna är bra! ”Stenbrons hemlighet” är en fantasifull bok om landet Amorina och en flicka från den vanliga världen som visar sig ha ovanliga krafter och som kan hjälpa den goda sidan i kampen mot de elaka!

Boken är spännande och lätt att ta sig igenom även om jag till en början hade svårt med alla olika personer. Det finns ett persongalleri i början och det underlättar läsningen. En bra bok för unga och ett plus är att det är en tjej som har huvudrollen i boken. Väntar med spänning på del 2!

Spännande, fascinerande & rolig!

Precis som det var som mest spännande kom jag till den sista sidan. Snacka om cliffhanger!!!
Jag gillar #stenbronshemlighet #jfwren och är glad för att jag kan få läsa vidare om Agnes och de upplevelser hon gör i #rödaspiran dvs bok 2 i #sägnenomamornia
📚📚📚
Medan Agnes föräldrar arbetar med Läkare utan gränser på Haiti så bor hon hos sin farmor. I ett helt halvår ska hon bo där och gå i en ny skola för den tiden. Det hon inte vet är att hennes farmor är Speciell... och att Agnes själv är Oerhört Speciell. I farmors samhälle finns det en stenbro... och där finns en Port. En port till ett parallellt universum där Agnes är omtalad och efterlängtad. Hon är den som ska rädda befolkningen från den Onde Kungen. 📚📚📚
Stenbrons hemlighet är en berättelse fullt av vanliga mänskor i en medeltida miljö, kungar, magiker och gudar. Intressant och spännande. Stundtals var det lite jobbigt att hålla reda på alla personer men tacksamt nog så finns det ett bra persongalleri i början av boken.
📚📚📚
Tack @stenbronshemlighet @whipmedia för#recensionsexemplar
#boktips
#ullasbokutmaning19 📚📚📚📚 av 5

Nina Hansson

2019-04-05

Jag har läst och recenserat "Stenbrons hemlighet", av J. F. Wren. Utgiven av Whip Media. Jag gillade den här spännande äventyrs boken om flickan Agnes, som med sin farmor kommer till en parallell värld i en annan tid fylld av magi. Hon är den utvalda enligt en profetia, för att rädda världen från en ond magiker som vill väcka liv i en ond gud. Jag tyckte verkligen jätte mycket om den här boken. Författaren gjorde karaktärerna så levande och det är så rolig att de har humor. Min man undrade en gång varför jag skrattade. Så boken är verkligen trevlig och underhållande.

Tina Gunnarsson

2019-03-10

Nu har jag läst ut boken! Väldigt bra bok om jag får säga det själv, även för mig som inte är en bokmal. Bra namn på karaktärerna och på fantasyvärlden. Rekommenderar alla att läsa boken! Jag fastnade lätt i den och det är inte vanligt att jag gör i böcker! Bra jobbat! //Tina

Maja Oskarsson

2019-03-09

Bra och spännande bok!
Lite svår att hänga med i i början, men när man väl lärt känna karaktärerna så ar det väldigt svårt att släppa boken, även fast man i princip låg och halvsov.

//Maja