Stenarna skola ropa

Rendell, Ruth

| 1992

Det kan förefalla som om den medelålders Eunice Parchman skulle vara varje husmoders dröm ifråga om effektivitet och arbetsvilja. Men bakom den perfekta hembiträdesmasken döljer sig en mycket farlig kvinna, farlig därför att hennes mentala status är stenåldersmänniskans, och därför att hon ruvar på en hemlighet som hon hellre skulle offra livet ? eller andras liv ? än avslöja. Översättning Nils Larsson Ruth Rendell har i en lång serie böcker dokumenterat sig som den psykologiska kriminalromanens mästarinna. Hon har belönats åtskilliga gånger för sitt författarskap och är översatt till 22 språk.

Solveig Andersson

2018-12-16

Exemplariskt bra spänningsroman, förträffligt berättad av Rendell som skildrar människans inre mörker, miljö och tidsanda till full perfektion. Läs den!

Glada Gunvor

2017-09-07

Spännande och underhållande på en och samma gång. Väldigt bra uppläsare dessutom. Betyg 5.

2015-01-25

Fascinerande upplägg. Man vet vem som gjort vad redan från start, ändå är det så spännande! Mycket skickligt skrivet.

2014-04-25

En mycket välskriven och spännande, tillika underhållande på något vis- psykologisk thriller som jag varmt kan rekommendera!

Bengt Månsson

2010-04-04

Fascinerande psykologisk thriller. Men måste det gå så illa? Jag skulle vilja se ett alternativt slut.