ÖSTEN ? en födelsedagslek

Larén, Sanna

Tänk att det finns de som bara firar sin födelsedag en gång om året! Dem är det synd om, tycker Östen.Medan mormor tupplurar sig leker Östen födelsedag tillsammans med lillasyster Nora, trots att de egentligen inte får. Det blir ett annorlunda födelsedagsfirande, med tårtor som äts upp innan de ens blivit till. Och med kalasgäster som får åka på mormors kappa tills den börjar knaka lite väl mycket för en och samma födelsedag. Kommer mormor att märka något när hon vaknar?

@barnbokstips

2019-09-07

En bok med humor, barnperspektiv och många bus under tiden mormor tupplurar sig.

Böckerna om Östen är roliga. Välskrivna med humor och fina illustrationer. Rekommenderas varmt.

sannareads

2019-08-26

"Östen och Nora kan knappt tro sina öron. Det var den snabbaste gubbe de någonsin bjudit på kalas!"

I "Östen: en födelsedagslek" av Sanna Larén (text) och Johanna Isaksson (illustration) höjs mysfaktorn och lekfullheten ytterligare en nivå då vi får följa med Östen, Nora, Edward, mormor och Herman-Här på en väldigt speciellt födelsedagsfirande. Inte för att någon fyller år, men man kan väll ändå ha födelsedagskalas? Eller varför inte leka att någon fyller år då mormor som passar Östen och Nora tycker deras bil och biltjuv lekar är alldeles för högljudda.

Men vad händer om mormor får reda på att Östen och Nora leker födelsedagskalas medan hon sover? De lovade ju att leka bil och biltjuv och inget annat.

Sanna Larén har skrivit en bok som är fylld av roliga lekar, bus och värme medan Johanna Isaksson bjuder på lekfulla, fina och mysiga illustrationer som sätter pricket över i:et.

⭐️ "Östen: en födelsedagslek" får 4/5 stjärnor av mig!

❤️ Tack fina Sanna Larén och Idus förlag för recensionsexemplaret.

Charmig, rolig & härlig!