Stella & Sebastian

Leeb, Jenny

| 2015

Del 2: Stockholm i mitt hjärta. Stella och Sebastian har varit ett par i åratal. De är det perfekta paret, som gjorda för varandra. Tror de i alla fall. När det blir tal som husköp och förlovning börjar Sebastian komma med en massa skumma bortförklaringar. Och mitt i allt trampar Stella snett på skivbolaget där hon jobbar. På en fest "råkar" hon vara otrogen med en artist som hon har hand om... Hoppsan - både privat och professionellt. Stella flyttar ut och återupptar livet som singel i storstan. Hon hänger med sina vänner på barerna runt Stureplan i Stockholm och fortsätter sin tacksamt okomplicerade romans. Trots snedsteget är hon och Sebastian dessutom fortfarande bästa vänner. Baksmällorna är många, men Stella njuter av la dolce vita. Men så händer det oundvikliga: Sebastian träffar Anna och känner sig redo att inleda en seriös relation. Stella reagerar inte riktigt som...

Helena Flemström

2012-10-07

Skriver underbart

Sandra Norrman

2011-10-10

Väldigt dåligt skriven. Läste på någon sida att författaren aldrig gått någon form av skrivkurs och det märks! Boken var förutsebar och väldigt tråkig.

2011-01-10

Boken var välskriven, och man fastnade för karaktärerna. Men ett stort minus för att jag inte är så förtjust i dubbelspel, svek och alla dessa negativa känslor boken är fylld av. Nej, jag blev nog mest nedstämd av denna bok.

Hannqh

2010-10-29

Trodde att den skulle vara bra, men den var otroligt dåligt skriven.

Anna Liljeby

2010-10-06

Varken bra eller dålig

Ullis N

2010-07-23

Stella och Sebastian tillhör Stureplansminglarna och jobbar på skivbolag/it. Det är troligen därför den går under chic-lit-romaner.
Men bortom det beskriver bokom väldigt ingående och trovärdigt två människors uppbrott och hur det går sen då orsaken till uppbrottet inte var att kärleken tog slut.

Ansam Palmqvist

2010-07-16

Inte speciellt bra och knappt underhållande. Förutsebar. Läste den bara för att jag inte ville lämna den oläst.

Maria Edström

2009-08-18

Lättläst och enkel. Man känner igen sig endel. Inte den bästa chickliten jag läst men det är inte heller min favvogengre.