Stekta gröna tomater på Whistle Stop Café

Flagg, Fannie

| 1992

Josefin Wahlén

2019-01-14

En bok som man kan läsa om och om igen. Det är en av mina absoluta favorit böcker. Om jag kunde ge den 6 stjärnor skulle jag. Boken är fylld med många små charmiga berättelser såväl som vissa mer sorgliga.

2016-05-11

En välskriven och småcharmig roman. Ändå blev jag en smula besviken, jag trodde faktiskt att den skulle ha varit bättre. Alldeles för höga förväntningar från min sida helt enkelt.
Missförstå mig inte. Den är absolut inte dålig. Men inte heller särskilt minnesvärd. Jag tror faktiskt filmen är bättre! Åtminstone enligt mig!

My.loved.books

2016-03-24

Önskar att jag kunde ge fler än fem stjärnor i betyg. Vilken LÄSUPPLEVELSE! :)

Beatrice Snabb

2015-04-25

Underbar roman! Sträckläste den på en dag. Man kan inte annat än älska Flaggs brokiga samling karaktärer.

Tobbe Fransson

2013-05-15

Måste testa recepten i slutet av boken någon gång.

Merja A

2011-10-11

Har läst denna underbara feelgood roman flera gånger samt sett filmen.
Både boken och filmen förtjänar en femma.

Kamali 

2011-10-11

Det var över tio år sedan jag läste denna men jag minns en varm skildring om kärlek/ vänskap med inslag av både humor, spänning och sorg.

Josefine Ejebjörk

2011-08-24

En bok jag läst några gånger, alltid lika bra. Extra poäng för de versioner som har receptet på stekta gröna tomater längst bak!

Ulla Englund

2011-05-22

En härlig bok som jag läst åtminstone två gånger. Och sett som film, även den härlig.

Maria Johnson

2011-02-15

en bok jag läser med jämna mellanrum, hög må-bra-faktor.

2011-02-04

Underbar film och en varm och må-braig bok!

Ja, en 5:a på båda :)

Anna Carlzén

2010-07-18

Jag läser den här boken lite då och då, och jag blir alltid lika sorgsen när den tar slut...

Sofia Möller

2010-05-26

Älskade den när jag läste den som 13-14-åring, men är osäker på om jag skulle tycka lika mycket om den idag. Tror inte det.

Merja A

2010-05-18

En av mina favoritböcker som jag läser om med några års mellanrum. Läsning som ger värme och även tröst om det behövs.

Alf Ödlund

2010-05-18

Filmen, som bygger på denna bok är den bästa jag sett och boken är om möjligt nu mer givande. Figurerna från filmen får rymd och blir till ett med läsaren.

Amelie Adrielsson

2009-06-17