Stefans lilla gröna - En handbok i utanförskap

Sundström, Stefan

| 2010

Det här en en bok om något omöjligt och väldigt roligt.Stefan Sundström - sångaren och låtskrivaren -tar dig med ut i sin trådgård. Den där världen där han, steg för steg, försöker göra sinegen mat. Försöker leva lite mer som man lär.Det är en underbart berättelse om att sura sin mört,gräva sin kompost och odla med mycket kärlek.Stefan försöker bli oberoende även om han vet att detinte går fullt ut. För ibland är de små stegen de som förändrar våra liv.Vi har trots allt bara en jord . Följ med ut i Stefans trädgård och gör den lite större.

Miss Khaos

2015-01-22

En bok som bjuder på en hel del råd och tips för självhushållaren. Samtidigt som den är rolig och mycket underhållande. Läs den om du är intresserad av odling och livet på landet

Sofia S

2013-01-03

Skön snubbe. Önskar jag var han :)

En rolig bok, en bra bok och en riktigt, riktigt skön bok!

Carina Karlsson

2011-02-13

Roande och inspirerande bok om att till viss del bli självförsörjande. Utan att bli fanatisk förordar Sundström det enkla och närodlade; att ta han om sin trädgårdstäppa och vår jords resurser. Sunt bondförnuft av en klok gubbe.

2011-01-15

En riktigt, riktigt bra bok! Tankeväckande och uppmuntrande, helt utan pekpinnar och den romantisering som jag förväntade mig. Typisk "Stefansk" text (det går nästan att höra honom) och fina foton!

Jag tyckte om anslaget direkt! "... Se mej som en trygg morfar. Jag har blivit morfar faktiskt, och jag vill börja predika min visdom. Det är dags nu. Jag vet hur man kan göra för att inte känna total hopplöshet."