Starta eget som konsult

I den här e-boken får du konkreta och beprövade råd och tips om hur du startar eget företag som konsult. Det kan vara som IT-konsult, PR-konsult,, ekonomikonsult, byggkonsult etc. Den handlar om dina egenskaper som konsult, hur du skaffar kunder så fort som möjligt, hur du slipper konkurrens och prisdiskussioner, hur du sköter din marknadsföring som inte kostar något och 20 olika sätt att skaffa uppdrag.Du lär dig också hur du hur du får din konsultverksamhet lönsam snabbt, hur du tar rätt betalt, hur du fakturer snabbt enligt din egen rutin. Du får länkar till sajter där du kan lära dig mer, du lär dig hur du sätter upp dina egna mål som konsult, hur du gör en enkel affärsplan, hur du ser till att du själv utvecklas hela tiden och du får en komplett och praktisk checklista hur du steg för steg startar ditt eget företag som konsult.

Holger Wästlund har en mycket praktisk ingångsvinkel när han skriver sina e-böcker. De är smockfulla med tips att välja mellan på hur man bygger upp sitt företagande från noll, vilket i det här fallet handlar om konsultverksamhet. Jag var nöjd med mitt inköp av boken och känner att jag kommer att ha nytta av den framöver.

Holger Wästlund

2019-05-10

En av ämnesområdets bästa böcker

Holger Wästlund har arbetat som enmanskonsult och vd för stora företag samt som management- och outplacementkonsult. Bokens målgrupp är de som redan startat ett företag och har planer på att syssla med konsultverksamhet. Syftet är att läsaren ska få tillräckligt många konkreta och praktiska råd för att lyckas med sitt konsultföretag. Målsättningen är att boken ska utgöra en enkel och lättfattlig beskrivning av hur man blir konsult.

Enligt författaren bör man sätta igång direkt med det man instinktivt tror på. Det gäller att skaffa kunder och jobba med företagets lönsamhet så fort som möjligt. Parallellt ska man ta god tid på sig att formulera affärsplanen. Här behandlas bl.a. konsultens viktigaste egenskaper, hur man skaffar uppdrag, prissättning, marknadsföring, lönsamhet, konsultens egen utveckling och mål.

I denna konkreta och praktiskt användbara bok, som är en av ämnesområdets bästa, får läsaren en checklista för igångsättandet, en lista över misstag att undvika samt värdefulla länkar.

Recension från BTJ, lektör Jan-Olof Svensson

Robert Österman

2017-05-12

Holger Wästlund har en otrolig förmåga att summera all relevant information och slänga allt fluff. Och den här boken är inget undantag. Massor av bra information, rakt på sak och lätt att förstå.

Sara Olsson

2017-02-07

Lättläst och med bra tips!

Z

Zanko Dasko

2017-01-18

Den här boken handlar om vad man ska tänka på när man startar eget som konsult. Holger Wästlund har på ett pedagogiskt sätt skrivit om vad man bör tänka på och vad man bör akta sig för.

Jag tycker att det här är en lärorik bok för dem som funderar på starta eget. Det är en av de böckerna jag har läst som har varit givande samt lätt att förstå. Jag ger den 5stjärnor av 5 möjliga!

Det skulle kunna vara en verklig bok.